Welk in 2025 geintroduceerd horloge heeft de meeste indruk op je gemaakt?

Ik ga er vanuit dat er in de laatste twee, drie, weken van 2025 geen nieuwe modellen meer geïntroduceerd worden. Dus kunnen we nu wel bedenken welk horloge in 2025 het meest indruk op ons gemaakt heeft.

Voor mij is dat de Rolex Land-Dweller. Vreselijke naam, maar voor de rest voor mij toch een heel interessant horloge. Ik ben gek op integrated bracelets en vond altijd al de OQ één van Rolex mooiste ontwerpen. Nu dan ook nog met een innovatief uurwerk, en de wijzerplaat is in werkelijkheid minder ‘in your face’ dan op de foto’s. Het horloge is in de loop van het jaar echt naar me toe gegroeid.

45 likes

deze Brellum

maar waarom dit “zalm” wordt genoemd, ik zou dat restaurant even overslaan…:astonished:

22 likes

【F】Hands-On: The Angelus Chronographe Télémètre Steel Rose

16 likes

bwah, als er dantoch eentje moet vermelden waar ik in het geniep wel erg van onder de indruk was is het die JLC minute repeater

22 likes

Enigszins bevooroordeeld omdat ik m gisteren heb mogen ontvangen: de Mim0sa collab van Fears en SU.
Bijzondere gimmicks in de wijzerplaat gecombineerd met de Brunswick cushion shape kast.
Ik vind m zeer geslaagd.

15 likes

De Benzinger x Habring “Jorge”. Live mogen bepotelen. Op foto prachtig, in het echt onbeschrijflijk.

36 likes

Behalve natuurlijk het waanzinnige guilloche vakmanschap, vind ik vooral de teckel in het uurwerk supercool!

11 likes

Ja hé. En de subtiel verwerkte maanfase in de ene subdial ook. En de kroon op 2 - ik ben een sucker voor niet-standaard kronen. :sweat_smile:

Ook de grootte. 38.5mm, 46 L2L, 10.7mm dik. Dat zijn hele mooie maten. Zelfs voor mijn pols heel draagbaar. Nu nog ergens 15K vinden… :face_with_peeking_eye:

4 likes

Prachtig horloge. Maar ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als de uren en minuten wijzers ergens door de datum- seconden- maanfase registers heen staan. Is het horloge dan nog afleesbaar? Daar zijn helaas geen foto’s van te vinden.

1 like

Ik vond dat heel goed meevallen, vooral door het contrast tussen wijzers en wijzerplaat. Maar ja, het blijft uiteraard wel een kunstwerk, dus afleesbaarheid gaat altijd achterin de bus moeten zitten als er keuzes moeten gemaakt worden. De subdials in een andere tint omlijsten had dat kunnen oplossen maar daar hebben ze niet voor gekozen dus. :smile:

2 likes

Seiko Rotocall

15 likes

Deze staan ook zeker op mijn lijstje, maar net niet op 1 dus. Wat een super heruitgave! :+1:t3:

1 like

Als we toch mooie Reverso’s gaan nomineren dan ga ik voor deze:

Foto van Fratello.

22 likes

Nog steeds.

18 likes

Deze JB collab met Deepsea EDC. Cool om getrommelde kast in ti. te zien. En ik ben ook een sucker voor gele accenten op plaat. Begin januari komt ie binnen

11 likes

Ik ben het met je eens, hier… Toch kan ik niet leven met de lay-out van de wijzerplaat…

Voor mij, toch wel de C12 Loco van Christopher Ward.

Zou ik hem ooit kopen? Waarschijnlijk niet, maar ik bewonder wat CW hier doet, en het is echt een ultracool ding.

Of, in sterk contrast daarmee… Deze van Fears, briljant in zijn eenvoud

Dan zijn er nog wel een paar micro’s, maar ik kijk toch regelmatig ff naar de CW

13 likes

Ik doe niet aan simpel en ook niet aan “binnen handbereik”. Maar deze Villeret Quantième Complet Phases de Lune dan maar. In rood goud, als fucking kers op het taartje.

11 likes

Tof hè. 18kt. Massief witgouden horlogekast. 18kt. Massief Rosegouden wijzerplaat. Gelimiteerd op 25 exemplaren. Zit een handopwind uurwerk in. :heart_eyes:

21 likes

Echt prachtig deze inderdaad; €32k. Ik zou er voor €18k zelfs in staal wel aan kunnen wennen… :crazy_face:

1 like

Moet wel lukken toch?

Die heeft wel echt de x factor.

2 likes