Ik ga er vanuit dat er in de laatste twee, drie, weken van 2025 geen nieuwe modellen meer geïntroduceerd worden. Dus kunnen we nu wel bedenken welk horloge in 2025 het meest indruk op ons gemaakt heeft.
Voor mij is dat de Rolex Land-Dweller. Vreselijke naam, maar voor de rest voor mij toch een heel interessant horloge. Ik ben gek op integrated bracelets en vond altijd al de OQ één van Rolex mooiste ontwerpen. Nu dan ook nog met een innovatief uurwerk, en de wijzerplaat is in werkelijkheid minder ‘in your face’ dan op de foto’s. Het horloge is in de loop van het jaar echt naar me toe gegroeid.
Enigszins bevooroordeeld omdat ik m gisteren heb mogen ontvangen: de Mim0sa collab van Fears en SU.
Bijzondere gimmicks in de wijzerplaat gecombineerd met de Brunswick cushion shape kast.
Ik vind m zeer geslaagd.
Prachtig horloge. Maar ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als de uren en minuten wijzers ergens door de datum- seconden- maanfase registers heen staan. Is het horloge dan nog afleesbaar? Daar zijn helaas geen foto’s van te vinden.
Ik vond dat heel goed meevallen, vooral door het contrast tussen wijzers en wijzerplaat. Maar ja, het blijft uiteraard wel een kunstwerk, dus afleesbaarheid gaat altijd achterin de bus moeten zitten als er keuzes moeten gemaakt worden. De subdials in een andere tint omlijsten had dat kunnen oplossen maar daar hebben ze niet voor gekozen dus.
Deze JB collab met Deepsea EDC. Cool om getrommelde kast in ti. te zien. En ik ben ook een sucker voor gele accenten op plaat. Begin januari komt ie binnen
Ik doe niet aan simpel en ook niet aan “binnen handbereik”. Maar deze Villeret Quantième Complet Phases de Lune dan maar. In rood goud, als fucking kers op het taartje.