Welk jaartal?

Afmetingen moet ik even opmeten thuis, sorry voor mijn gebrek aan kennis maar dit is het 2e horloge wat ik in mijn 30 jaar op deze planeet gedragen hebt dus weet er heel erg weinig van

Als hij origineel is dan zal deze van 1946 zijn gebaseerd op het serienummer. Ik vind zelf het schrift opvallend, ik zou een variant verwachten met meer handgeschreven font zoals deze:

Je kunt met een mesje de achterkant van het horloge wippen, ik ben erg benieuwd wat er op het uurwerk en aan de binnenkant van het achterdeksel staat…

Zal het morgen laten doen, en moet ik dan kijken naar de binnenkant van het dekseltje?

Foto van het uurwerk en de binnenkant van de deksel.

Als het voldoende scherpe fotos zijn is het prima.

Dankje, ben er wel achtergekomen dat dat kleine bijna niet leesbare stempeltje naast de kroon een breitling logo is, meer foto’s volgen morgen ben echt benieuwd naar de geschiedenis ervan en vooral hoe oud hij is.

Groetjes

Staat wel iets maar het is heel erg verweerd reeks cijfers maar word er niet wijzer van

Beste Hans,

Als ik het Breitling Museum online mag geloven dan moet je horloge uit 1946 komen. De referentie staat achterop je horloge met 168. Maarrr… als ik de plaatjes zie, lijkt het een tussenmodel te lijken tussen de 167 en 168. Onderstaand deze modellen en de link.

Ref 167 gold, met een ander font
ref 167

Ref 168, met het goede font, maar met een andere kleur en romeinse cijfers.
ref 168

Bij deze de bron:

http://www.breitling-museum.com/1940-1949.html

Edit: typfout door worstenvingers

2 likes

Dankje, weer wat wijzer geworden :ok_hand:

1 like

Leuk horloge. Laat em eens opknappen en zeker bijhouden :wink:

1 like

Thanks allemaal

Hij is net terug van service, komt idd uit 1947.
Heb er een python gesp omheen laten zetten, verdient hij wel :heart_eyes:

Nooit gedacht dat ik horloges leuk zou vinden, snapte de hobby niet maar nu begrijp ik het wel haha

Nogmaals dank allemaal :ok_hand::+1:

3 likes