Welk jaartal?

Heb het horloge van mijn opa geërfd maar heb geen flauw idee welk jaar het is, weet wel dat hij minstens 30 jaar oud moet zijn en getest op 18 karaats goud maar voor de rest weet ik er niet veel van.

Hij is opwendbaar, werkt prima maar ben benieuwd waar die vandaan komt.

Groetjes

Hans

Wij op deze manier ook niet…

1 like

Een paar foto s erbij zal gemakkelijker zijn, de voorkant en het binnenwerk, a.u.b, we zijn nieuwsgierig

Beste wat je kan doen is even vermelden of er een merk op de wijzerplaat staat en met een mesje de achterkant verwijderen en dan is het vaak zo dat er of in het uurwerk nog wat cijfers staan of op de onderkant van de deksel.

Ik zal hem morgen bij de juwelier open laten maken, zelf ben ik helaas beperkt tot 1 functionele pols dus dat gaat mij niet lukken, nog dingen waar ik specifiek foto’s van moet maken?

Groetjes

Hans

2 likes

Voorkant

De voorkant.

Uurwerk zou ik niets mee doen.

1 like

Is het een dames pontiac?

Zal dat morgen even laten doen, dankje allen voor de snelle reacties

Kan je wellicht vast even een foto van de voorkant maken, dan kom je hier al een heel eind…

2 likes

Als het goed is zitten er foto’s bij, heb geen ervaringen met forums en horloges dus hoop dat het nu gelukt is

Gouden kastje is interessant. Het uurwerk werkt dus het is compleet.

Vraag is hoe de plaat eruit ziet. Is dat mooi en is het een mooi merk heb je wellicht iets van financiële waarde naast de eventuele sentimentele.

We zien enkel een foto van de achterkant Hans.

1 like

De Zwitserse Poinçon de Maître 123 verwijst naar het bedrijf Pfenniger & Cie SA als maker van de kast.

Lijkt mij een damesmodel zo in te schatten. Mits geen interessant merk zal de waarde het equivalent van de goudprijs zijn.

4 likes

Hans is pas 17 min hier op het forum dus een nieuw lid, zou het kunnen dat hij maar 1 foto mag plaatsen.

Staat iets naast het (draaiknop?) Maar kan het niet met het blote oog lezen, is versleten

Lijkt me zeker meer dan 30 jaar oud. Lijkt me eerder 60 jaar oud.
Breitling is een prima merk.

Wat zijn de afmetingen?

Wil je het verkopen of houden en opknappen?

Zeker wel, leuk ding toch wel, wel iets meer waard als de goudprijs

1 like