Welk Junghans diver horloge is dit?

Hallo allen,

Ik vroeg me af (nieuw hier) of iemand bekend is met dit diver model van Junghans? Ik zou er graag meer over willen weten. En bijvoorbeeld erg geïnteresseerd zijn welk bandje ik hier bij moet aanschaffen. Dat op de foto lijkt me niet origineel. Er is op internet weinig te vinden over dit diver model 10 / 4970, volgens de verkoper op eBay jaren ‘70, gebruikt door de Duitse marine en zeldzaam. Afijn, ik ben benieuwd iemand er meer over weet!

2 likes

Zoals je zelf al zegt is het model: Navy quartz 10/4970. Zal eerder van (begin) jaren 80 zijn en 99% zeker dat dit niet door Duitse marine is gebruikt. (dit specifieke horloge in ieder geval niet). Je komt ze af en toe tegen met vraagprijzen van 100,- tot 300,- Origineel passende Junghans bracelet vinden, zal moeilijk zijn denk ik. Gewoon bandje zoeken wat je leuk passend vind.

Voor een vergelijkbaar exemplaar;
http://forums.watchuseek.com/f29/fs-vintage-junghans-navy-quartz-germany-diver-1705634.html

Dank voor jullie reacties! Ik heb er 200 euro voor betaald op eBay, dus dat past wel in de range die jij noemt Skyjack (gelukkig maar, ben geen kenner, dit was wat ik het zelf waard vond). Dit exemplaar met cijfers op de wijzerplaat heb ik nog niet online kunnen vinden, de vorm is ook net wat anders, dus ik vroeg me af of alles origineel is. Het lijkt er wel op. Anyway, bedankt voor het meedenken! Ik lees al enige tijd met plezier mee op dit forum ter inspiratie, deze aankoop is een beetje het gevolg daar van :slight_smile:

Die van Jane is wel veel fraaier dan deze en de vergelijking zit ‘m slechts in de aanduiding navy quartz.
Voor de rest issie vooral anders

2 likes

Ik heb 'm binnen, wilde dit nog even delen! Hij is iets kleiner dan ik had verwacht (ondanks dat je daar toch al rekening mee houdt bij een dergelijk horloge) maar gaaf om te zien en in goede staat. Hopelijk valt ie ook in de smaak bij de ontvanger, zo niet dan verkoop ik hem maar weer door.

Fur die liebhaber hier nog wat info (ingekort) van de adverteerder (@Skyjack benieuwd wat jij hiervan denkt):

Sehr seltener Junghans 1970´s Navy Quartz Diver. Meines Wissens müsste es sich bei ihr um eine Dienstuhr der Deutschen Marine handeln. Sie ist die militärische Ausführung des ansonsten zwar auch seltenen aber doch leichter zu findenden herkömmlichen Divers. Die nach links drehende Lünette ist 60-fach gerastert. Wasser hat sie nie gesehen. Praktisch fast NOS. Das Uhrwerk müsste ein von Junghans modifiziertes Eta-Laufwerk sein.

Edit: ik heb er tenslotte voor gekozen om er een bijpassende diver band van rubber bij te zoeken, maar die update of foto’s zal ik jullie verder besparen :wink: