Welk kaliber is dit?

Ben bezig een horloge over te nemen van iemand. Er blijkt een valjoux 7734 in te zitten. Hier een afbeelding. Is dit wel een valjoux 7734 en zo nee, wat is dit dan wel? Ik heb wat afbeeldingen gezien van een 7734 en daar lijkt ie niet echt op. Alvast bedankt voor de hulp.

1 like

Dat is een 7760.

Onder het balanswiel staat het typenummer. Al is hij op de foto niet leesbaar.

Eigenlijk de 7750 zonder automaat gear

Hier wat info:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Valjoux_7760

9 likes

Thanks!!

Heb ook nog even heel goed gekeken: het is een 7765. Betekent dit een waardevermindering tov een 7734? Kom niet zo heel veel 7775 tegen op internet.

1 like

Ik denk dat dat niet veel verschil maakt. De waarde hangt af van staat en merk horloge.
De 7734 is als ik me niet vergis afgeleid van de Venus 188 dus wat meer “icoon” en nostalgie.
776x fam is 7750 basis handwinder en een uitstekend werkpaard.

1 like

Bedoel natuurlijk 7765

Heb je ook enig idee of bij elke valjoux (bij deze dus 7765) een tachymeter hoort te zitten? Het horloge die ik op het oog heb, staat hieronder. Geen tachymeterring oid, kan dit of zijn ze ook zonder? Het gros op internet hebben bijna allemaal een tachymeter (op de dial of een aparte ring).

Geen idee, met en zonder. Ik zie geen merk oid dus qua waarde wat de gek er voor geeft.
Ik zou wel rekening houden met servicekosten.
Zo op het eerste gezicht lijkt het een horloge due al wat heeft meegemaakt en waar mee
"geknoeid " is.
De lume dots zijn niet origineel en aangebracht alsof je kauwgom uit spuugt😅

1 like

Beste,
Het caliber 7734 is ouder als R7750/7765.
Ik denk dat de tachymeterring ontbreekt.
Mogelijk is destijds het glas vervangen en de ring verloern gegaan.
Groet Jan.

1 like

Dat dacht ik eerst ook gezien de ruimte tussen de kast rand en de seconden/minuten index.
Maar dat zou de tachyring over -t swiss made t- vallen. Dat lijkt me ook niet logisch.

1 like

En eventueel een ontbrekende tachymeter ring op de kast ipv in de kast?

Hier nog een foto. Ga heel erg twijfelen of ik er nog voor moet gaan of niet. Prijs is €300.