Ik draag momenteel een prachtige Certina Chronometer DS Action van enkele maanden oud.
Vervelend genoeg ervaar ik een irritatie van de kroon. Een rode plek waar mijn hand tegen de kroon aankomt wanneer ik hem buig of wanneer het horloge iets zakt aan de pols (en ja, ik heb geprobeerd het horloge hoger op de arm/pols te dragen).
Het wordt dusdanig dat ik er aan denk het horloge van de hand te doen. Een vervelende beslissing want ik vind het een pracht ding. Ik kijk zelfs naar een Apple Watch vanwege het model, kleine kroon, en mogelijkheid om het horloge “verkeerd om” te dragen…
Zijn er kroonloze horloges die een beetje in de buurt komen van de Certina? Of heeft iemand andere suggesties?
Bijvoorbeeld Sinn (maar ook andere merken) heeft modellen met de kroon aan de andere kant. Je horloge om je andere pols zou ook nog kunnen, maar dat lijkt me niet heel prettig als je dat niet gewend bent.
Als er sprake is van “rechts van de knobbel” dragen, als in:
Kun je ook overstappen op links van de knobbel, (zoals het ooit bedoelt was):
De Rolexdrager kan hier zijn hand gewoon 90 graden omhoog buigen, de Glycinedrager ook wel maar met een rotgevoel en de afdruk van de kroon in zijn hand.