Welk kroonloos horloge?

Voor de verandering een Nokia?
Die is echt kroonloos.

1 like

Ik heb er bij sommige horloges ook last van, maar het verschilt echt per horloge. Gek genoeg heb ik juist bij mijn Turtle met de kroon op 4 last van dit fenomeen; en bijvoorbeeld bij mijn Helson Shark Diver niet, terwijl die ook een aardige kroon heeft, en op 3 uur.
Ik heb ook een 38mm Christopher Ward C60 gehad; deze zorgde voor net zo’n rood plekje, maar dan op mijn pols knokkel. Mijn Helson draagt daartegen super comfortabel, terwijl het toch echt een groter en zwaarder horloge is.
Oftewel, er is dus niet echt een pijl op te trekken. Kwestie van de vorm van je pols en van het horloge, wat voor iedereen weer anders is. Dus gewoon kopen wat je mooi vindt, en als het oncomfortabel is flip je het weer lekker door.

Gewoon een weekje rechts dragen went vanzelf,
heeft meer voordelen dan nadelen

Wat je natuurlijk ook kan doen is een vintage horloge aanschaffen zoals bijvoorbeeld een Le Coultre Futurematic.Bij dit model zit de wijzerzetting aan de achterkant, de zg. backwind system. Het is een hamer automaat en draagt super.

2 likes

Ik heb deze gehad, heet nu Withings. Veel productieproblemen waarbij er condensvorming was onder het glas…

Ik moest bij de titel aan een freak denken

1 like