Welk landeron kaliber

Ik sta op punt een horloge aan te kopen en de verkoopster verteld mij dat dit een landeron 51 zou zijn. Nu heb ik al een landeron 51 aangekocht en deze lijkt er wel op maar is niet hetzelfde.

Dit zou volgens haar een landeron 51 zijn,

Terwijl ik dacht dat dit een landeron 51 was,

Iemand raad? Alvast bedankt.

Voor zover mijn beperkte kennis reikt, is de onderste een 248 en bovenstaand caliber ??? in ider geval geen 51 denk ik.
Ben benieuwd wa het is, ik heb wel gehoord dat er van bepaalde calibers meerdere versies bestaan.

Voorzover ik kan zien is het onderste idd een kaliber 148 of 248; en de bovenste is een kaliber 51, oud type; dit exemplaar is uitgevoerd met incabloc, en dat is wel handig als je van plan was om het horloge vaak te gebruiken.

Op zich maakt het kaliber niet zoveel uit, de nieuwere modellen (zoals die 148/248/149 enz.) schakelen meestal wat strakker als de oudere 48/51 kalibers; maar meestal kies je zo’n chrono op uiterlijk (neem ik aan) en dan lijkt me het exacte kaliber eigenlijk niet zo’n punt van overweging.

Er is trouwens wel een hoop aandacht voor die ouwe Landerons de laatste tijd! :wink:

Groet,
Paul

de onderste is naar mijn idee een 248 de bovenste weet ik niet.

Bedankt voor de info, ik heb de onderste gekocht en de verkoper had me wijs gemaakt dat dit een landeron 51 was.

Er bestaat wel een verhaaltje dat landeron 51 calibers zeldzaam zijn, ik neem het met een korreltje zout.
Prove me if i’m wrong.

Dat zou ik ook graag weten, iemand?

Dat zou ik ook graag weten, iemand?

Dat zou ik ook graag weten, iemand?

Dat zou ik ook graag weten, iemand?

Dat zou ik ook graag weten, iemand?

Al zoekende op diverse verkoopsites
Zie ik meer landeron 48 en soort gelijke
en in mindere mate landeron 51.
toch, zeldzaam zijn ze niet.
Vind ik.