Welk logo of tekst op de dial verpest een horloge voor jou

Schildjes doen het niet zo voor je merk ik?

1 like

Tsja, oorzaak en gevolg.

Nee ik vind het een beetje raar zoals bij seiko en tagheuer.
Waarom eerst een kader maken en dan er iets in zetten, ik vind het veel mooier als je het gewoon op de dial zet.
Ik had liever alleen tudor op de plaat zien staan want het logo vind ik niets persoonlijk.
En dan rolex…

Zie hoeveel tekst dat is 1 ding maar dan why the fuck staat er officialy certified?
Mij een raadsel… :blush:

"All COSC certified watches are chronometers, but not all chronometers are COSC certified”
-Caliber Corner

Met andere woorden; het geeft aan dat het een COSC gecertificeerd horloge is, ipv enkel een uurwerk afgeregeld naar chronometer specificaties.

Met superlative geeft Rolex aan dat hun eigen tests, nadat het uurwerk door COSC getest is en door Rolex is ingekast, strenger zijn dan die van COSC zelf.

1 like

Die afzichtelijke cijfers en volkomen nutteloze driehoekjes op de bezel die zelfs Stevie Wonder nog kan zien
En ontopic, verder alles wat opde dial staat :slight_smile:

3 likes

Ja dat begrijp ik maar wat ik niet begrijp is waarom dit allemaal op de wijzerplaat moet staan. Als je een GS quartz koopt zijn de quartz kristallen zelf gegroeit en uitgekozen voor de beste prestaties, moet dit dan ook op de wijzerplaat staan?
Als je een rolex fan bent dan zal je dat wel weten en als je 1tje koopt en de verkoper zegt dit allemaal dan ben ik akkoord.
Als je dit in je boekje of op je certificaat zet dan ben ik akkoord maar waarom op u horloge zelf?
Waarom zet je u succes volle testen er op of waar het horloge aan voldoet of voor is geslaagd.
Ik vind dat absurd en te gek voor woorden, beter nog ik vind het ronduit belachelijk en overbodig.
Dat is uiteraard mijn mening en staat los van de kwaliteit van het merk hoor.
De waarom ging voor mij vooral over waarom je het er zou opzetten en niet echt over de betekenis want dat kan je aflezen op de dial he :yum:.
Ik vind het echt dom en oerlelijk het zijn precies boeken die dials, it’s a no for me :wink:

1 like

Waarom al die tekst echt ik snap het niet, moet je echt alles wat het horloge kan of waarvoor het is geslaagd op je dial zetten. Stel u voor dat alle merken dat zouden doen :sweat_smile:

1 like

Tof horloge! :smiley:

In het besef dat ik weet wat ik koop en snap wat er in zit, en het de rest van wereld het geen moer kan schelen, is hooguit het logo genoeg.
Geen geneuzel over het merk, het soort uurwerk, de waterdichtheid, het land van herkomst, de superlativiteit van de nauwkeurigheid, het nummer van het kaliber of de gebruikte lume. Ook de datum mag achterwege blijven.

Een favoriet merk van mij, maar types waar Frankfurt am Main op staat koop ik niet. Spuuglelijk.

2 likes

Niet de tekst maar juist het ontbreken van de merknaam bij CW stoort mij dusdanig dat ik er geen meer aanschaf om die reden

Alleen maar het logo vind ik helemaal niets :man_shrugging:

:+1: Je hebt een punt. Moet ook even bekennen dat ik dacht dat ik in een ander topic zat :rofl::sweat_smile:

Leuk topic trouwens.

Ik heb dit met bepaalde nieuwe King Seiko’s.

Erg lekkere horloges, maar die 3 days had echt niet gehoeven. Onderstaande staat imo beter en het heeft een daadwerkelijke toegevoegde waarde aangezien het originele horloge een hand opwinder is en geen automaat;

Nog beter is het bij de eerder uitgekomen limited, want eerbetoon aan het orgineel;

Terug te komen op Rolex, hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik twijfel. Patsen met de certificering op de plaat doet mogelijk enigsinds afbreuk aan het horloge, maar ik ben het zo gewend dat ik het vreemd vind zonder.
Geen haat hoor, heb zelf ook een datejust waar ik erg tevreden over ben, maar je zou best eens gelijk kunnen hebben dat het mooier is om al dat gedoe niet op de plaat te hebben. Maar hoe dan wel?

Voorbeeldje van reddit, ren ik toch terug naar het orgineel;

4 likes

Precies. Merk en type, de rest is terug te vinden in het boekje.

Net als bij een auto. Daar hoeft van mij ook niet 2.5 V6 bi-turbo 4 wheel drive baby on board op de kofferklep te staan.

4 likes

En niet eens stoer, zo’n duffe 6 cilinder. Bij 8 stuks begint het leven pas.

3 likes

Ik geef je helemaal gelijk over de KS :wink:.
Ik vind het zonder ook nog altijd niet mooi maar meningen verschillen he , genoeg mensen die het wel mooi vinden (gelukkig voor rolex) :yum:

Helemaal gelijk :+1:

1 like

Tijdje terug een oude Sub op de kop getikt,
Jammer genoeg staat er ook een lelijk logo op de plaat.
Zal wel een relatiegeschenk geweest zijn ofzo :man_shrugging:

Binnenkort maar eens op zoek naar een nieuwe wijzerplaat :pensive:

13 likes

Grapjas :grin:

1 like

Veel bezitters lezen die tekst toch niet. Die weten alleen het merk en wat de prijs was.

1 like

Leuke topic :heavy_check_mark::

Dan begin ik met het (nieuwe) logo van Christopher Ward doet me telkens denken aan het logo van de Hema. Net of je een Hema klokje om je pols hebt.
Gaan we never nooit aanschaffen.

Naam Hamelton op de dail,
heb zo de tering hekel aan die Lewis, dat ik never nooit een Hamelton zou kopen. c.q dragen.

3 likes