Ik zou het ook niet kopen alleszins… maar zijn horloges hadden wel direct een eigen smoel met zijn astrologische complicaties. Dus op die manier valt hij een beetje onder de categorie van de onafhankelijke horlogemakers ipv de generieke merken zoals er zoveel zijn. Een andere naam zou me hier ook wel meer aangesproken hebben, zeker nu hij niet meer actief is bij het merk
Is vast al eerder genoemd, maar inmiddels is het een lang topic en ik had geen zin om eindeloos te scrollen… En is natuurlijk geen logo/tekst, maar toch:
ik trek de meerderheid van alle dag/datum of andere vensters niet. Omdat ze de symmetrie van de wijzerplaat verkloten.
Wat ik wil zeggen dat dit toch ook geldt voor andere merken
Heren Patek Philippe, Audemars Piguet, etc zijn toch ook niet meer actief bij de merken. De ‘achterblijvers’/opvolgers gaan in hun spirit verder.
Maar ik heb dan inderdaad ook liever n niet familienaam gerelateerde merknaam, zoals Rolex of Omega
Blijft weinig GMT over als je die twee weghaalt
Zal wel veel Squale fanaten tegen de schenen trappen.
Zelf ook een Squale gehad maar die logo. Ik kan er maar niet aan wennen
Idd afschuwelijk, meeste Gmt’s zijn überhaupt drama en onzinnig.
Grappig, ik vind die arend juist cool. Ik heb liever die arend dan de tekst.
Daar zit een geschiedenis achter. “Made in Germany” was, toen de Britten nog een kwart van de aarde bestuurden, een verplichte aanduiding voor spul afkomstig uit de grote industriële rivaal van dat moment, het Duitse Keizerrijk, en dat inferieur geacht werd aan produkten van Britse makelij. Omdat uiteindelijk bleek dat Duitse produkten vaak juist superieur waren, werd voor Duitse bedrijven het “Made in Germany” een soort geuzennaam die ze met trots op hun produkten aanbrachten. “Hergestellt in Deutschland” zegt een gemiddelde Brit of Amerikaan, notoire niet-talenkenners, niet zoveel, “Made in Germany” daarentegen des te meer.
Het imperiale stelsel op rolex horloges. Het boeit me echt helemaal niks hoeveel voeten diep een rolex onder water kan.
De voeten net onder water, veel verder zou ik er de zee niet mee in gaan.
Dat logootje van Yema vind ik ook afzichtelijk. Die Y met die krullen.
Geweldig logo. Het liefst heb ik dubbel logo Squale. Super tof.