Welk logo of tekst op de dial verpest een horloge voor jou

Mijn tip? Doe dat in een begeleidend schrijven. Niet op de wijzerplaat. Niemand die het zo zeer interesseert dat ze het dagelijks willen lezen.

Waarom ze op een Explorer II nog moeten zetten dat het een Explorer II is is me een raadsel.

Daarom heb je ook een ontwerper nodig en geen mafkees die de gum heeft gevonden in Photoshop.

image

Waarbij het origineel natuurlijk weinig tekst had. En stick wijzers.

Eens. Ik zou hem maar wat graag van de mijne af willen peuteren ten faveure van het cursieve Chronomaster wat er hoort te staan.

4 likes

Dit heeft op voorhand ook wel eens in mijn hoofd gespookt. De cursieve Chronomaster tekst heeft in de praktijk licht de voorkeur maar de adelaar stoort me gelukkig totaal niet. Ik vind de afwisseling juist wel leuk :hugs:

Waarom ze deze keuze hebben gemaakt weet ik niet. Maar nergens op de huidige The Citizen modellen en de website staat nog ‚ÄúChronomaster‚ÄĚ dus het is echt iets van vroeger ondertussen. We zullen het er mee moeten doen :yum:

2 likes

Ik zou het ook niet kopen alleszins… maar zijn horloges hadden wel direct een eigen smoel met zijn astrologische complicaties. Dus op die manier valt hij een beetje onder de categorie van de onafhankelijke horlogemakers ipv de generieke merken zoals er zoveel zijn. Een andere naam zou me hier ook wel meer aangesproken hebben, zeker nu hij niet meer actief is bij het merk :blush:

Is vast al eerder genoemd, maar inmiddels is het een lang topic en ik had geen zin om eindeloos te scrollen… En is natuurlijk geen logo/tekst, maar toch:
ik trek de meerderheid van alle dag/datum of andere vensters niet. Omdat ze de symmetrie van de wijzerplaat verkloten.

1 like

Wat ik wil zeggen dat dit toch ook geldt voor andere merken :wink:

Heren Patek Philippe, Audemars Piguet, etc zijn toch ook niet meer actief bij de merken. De ‚Äėachterblijvers‚Äô/opvolgers gaan in hun spirit verder.

Maar ik heb dan inderdaad ook liever n niet familienaam gerelateerde merknaam, zoals Rolex of Omega

1 like

Ik trok de 5 sterren wel, maar de GMT wijzer en het datumvenster niet.

3 likes

Blijft weinig GMT over als je die twee weghaalt :sweat_smile:

1 like

Yema, leuke horloges maar alleen vanwege de logo no go voor mij

1 like

Zal wel veel Squale fanaten tegen de schenen trappen.
Zelf ook een Squale gehad maar die logo. Ik kan er maar niet aan wennen

squale

3 likes

Idd afschuwelijk, meeste Gmt‚Äôs zijn √ľberhaupt drama en onzinnig.

Grappig, ik vind die arend juist cool. Ik heb liever die arend dan de tekst.

2 likes

Daar zit een geschiedenis achter. ‚ÄúMade in Germany‚ÄĚ was, toen de Britten nog een kwart van de aarde bestuurden, een verplichte aanduiding voor spul afkomstig uit de grote industri√ęle rivaal van dat moment, het Duitse Keizerrijk, en dat inferieur geacht werd aan produkten van Britse makelij. Omdat uiteindelijk bleek dat Duitse produkten vaak juist superieur waren, werd voor Duitse bedrijven het ‚ÄúMade in Germany‚ÄĚ een soort geuzennaam die ze met trots op hun produkten aanbrachten. ‚ÄúHergestellt in Deutschland‚ÄĚ zegt een gemiddelde Brit of Amerikaan, notoire niet-talenkenners, niet zoveel, ‚ÄúMade in Germany‚ÄĚ daarentegen des te meer.

2 likes

Het imperiale stelsel op rolex horloges. Het boeit me echt helemaal niks hoeveel voeten diep een rolex onder water kan.

1 like

De voeten net onder water, veel verder zou ik er de zee niet mee in gaan.

1 like

Dat logootje van Yema vind ik ook afzichtelijk. Die Y met die krullen.

Geweldig logo. Het liefst heb ik dubbel logo Squale. Super tof.

IMG_1282

1 like