Welk logo of tekst op de dial verpest een horloge voor jou

Zijn vaak de betere :grin:

Fromanteel. Niet per se het merk, maar die stad die ze er altijd onder printen. Ga ik als Rotterdammert niet mee rondlopen (zelfs als ze ooit een horloge zouden uitbrengen dat ik mooi vind, wat tot nu toe nog niet het geval is- maar dat is een ander verhaal).

5 likes

Ik dacht dat Panerai daar rechten ofzo op heeft(had?) waardoor t Chinese homage horloge merk Marina Militare verboden werd?

Yep, zie boip.int:

1 like

Die Submariner edits zijn niet helemaal eerlijk.
Als Rolex zou besluiten alleen “Submariner” op de dial te plaatsen, zouden Rolex dit absoluut centreren tussen de dots van de 4 en de 8. Nu blijft “Submariner” vanwege de verwijderde tekst te hoog staan, waardoor het heel onnatuurlijk aanvoelt.

Heel gauw gecorrigeerd in PS:

eddd

5 likes

Trouwens die kanarie op Citizen Chronomaster’s spoort ook niet echt

6 likes

Het logo en lettertype van “Edifice” bij de Casio’s blijft me storen.

Verder niks mis mee.

1 like

Ik herken de namenfobie ook wat… ik denk dat je er enkel mee wegkomt als je echt handwerk aflevert of afgeleverd hebt. De Maurice Lacroixs en de Christopher Wards zitten meer in de budget massaproductie, dan heeft het weinig met de naam te maken. Bij ML was het een naam van een van de leden van de raad van bestuurd en bij CW is hij al weg bij het bedrijf.

Maw ik kan het logo ook meer smaken dan de naam :wink:

Ontopic: ik kan de arend van Citizen niet echt smaken. Het feit dat ze de modellen “the Citizen” noemen helpt ook niet echt :thinking:

IMG_8379

1 like

:rofl:

Ik kan hem wel verdragen!

1 like

O da’s een eenvoudige. Check dit…

Dat mega-brede woord (ga het niet spellen) ziet er toch niet uit!

3 likes

Ik trek die 5 sterren Google review van Longines echt niet…. :poop:

PS. Bron: google reviews

4 likes

Oh nu we toch aan het kakken zijn; op de bewuste foto is het 233 juli. Is dat een feestdag?

3 likes

Je kan m ook ruilen tegen n nieuwe bij mij. Gewoon oversteken. Kom ik m nog brengen ook. :hugs:

Ik heb geen aandelen ofzo hoor :joy:

1 like

Hoe denk je dan over Christiaan van der Klauw?

Oh ja en alles met namen als Frederique, Pierre en Maurice valt voor mij in de categorie Bruno Banani…

Komt denk ik omdat er een periode is geweest dat alles wat zogenaamd chique was een Franse naam had.

7 likes

Ik vind de arend ook jammer terwijl ik heel veel Citizens prachtig vind met name de dials. Ook het logo van Hamilton vind ik niets, gelukkig zijn er ook heel veel modellen zonder :pray:

1 like

Welke ref. Is dit?

Mijn tip? Doe dat in een begeleidend schrijven. Niet op de wijzerplaat. Niemand die het zo zeer interesseert dat ze het dagelijks willen lezen.

Waarom ze op een Explorer II nog moeten zetten dat het een Explorer II is is me een raadsel.

Daarom heb je ook een ontwerper nodig en geen mafkees die de gum heeft gevonden in Photoshop.

image

Waarbij het origineel natuurlijk weinig tekst had. En stick wijzers.

Eens. Ik zou hem maar wat graag van de mijne af willen peuteren ten faveure van het cursieve Chronomaster wat er hoort te staan.

4 likes

Dit heeft op voorhand ook wel eens in mijn hoofd gespookt. De cursieve Chronomaster tekst heeft in de praktijk licht de voorkeur maar de adelaar stoort me gelukkig totaal niet. Ik vind de afwisseling juist wel leuk :hugs:

Waarom ze deze keuze hebben gemaakt weet ik niet. Maar nergens op de huidige The Citizen modellen en de website staat nog “Chronomaster” dus het is echt iets van vroeger ondertussen. We zullen het er mee moeten doen :yum:

2 likes