Vind ik ook wel echt té veel tekst!
Die ook nog eens bovenop de 6 uur markering staat. Echt? Gatver! Hebben ze daar geen ontwerpers in dienst??
Hey mijn grail!
Echt, kijk even op alieexpres, daar vind je iets soortgelijks voor een paar tientjes. Kwaliteit is daar waarschijnlijk nog beter ook.
Ik snap de betekenis van de 5 mbt de gelijknamige Seiko serie, maar waarom moet dat op de wijzerplaat? Alsof er nog een 1, 2, 3 en 4 serie bestaat.
(Zo ook de 7 op de Citizen…)
Nee hoor ik vind hem verschrikkelijk…wat een zooi
De tekst “Rotor self winding” . Zinloze informatie wat mij betreft. En verder ook veel te veel tekst
Ik dacht al
Ik vind het wel nuttig. Ik begrijp dat je zelf niet hoeft te bewegen, hij windt zichzelf op
Automatic was ook voldoende geweest, en scheelt weer een stuk tekst
Seiko 5 stond voor de 5 attributen wat het horloge een Seiko 5 maakte.
Dat chronometer officially certified is ook wel overbodig, vind ik dan. Alsof het heel speciaal is. We leven niet meer in de jaren 60. Van een mechanisch horloge van 3K en meer mag je toch wel verwachten dat het lekker op tijd loopt anno 2020
Deze is voor mij ook een no-go…overdreven logo, dikke merknaam en daar weer onder cursief, automatic.
Is dit de correcte lijst?
- Diaflex (unbreakable mainspring),
- Diashock (Seiko’s shock resistant design, equivalent to the Swiss “Incabloc”),
- Automatic winding,
- day/date indication, and
- Water resistant.
Automatic is een overbodige aanduiding. Dat iwc uit schaffhausen komt weten we inmiddels ook wel. Spitfire is de naam van een vliegtuig uit ww2. Heeft niets met een horloge te maken. Kortom : de letters : IWC moeten genoeg zijn. Ik vind het trouwens wel een heel mooi horloge.
Met name bij de J-versies van Seiko. Het wordt een enorme regel tekst en nog geeneens gecentreerd ook
De k-versies zijn daarom een stuk cleaner en rustiger.
Alleen Rolex is genoeg. De rest is overbodige informatie.
Het “nieuwe” Stowa logo weerhoudt mij al tijden van er 1 bij te kopen
Links nieuw
Mijn partitio heeft gelukkig het oude logo maar mijn zoektocht naar een Stowa Marine met oud logo duurt voort
Sinds dat iemand mij vertelde dat de 12-uursmarkering van de Promaster op een grote witte onderbroek lijkt, kan ik het niet meer zonder deze associatie naar kijken.
Maar toch blijft het een van mijn meest favoriet horloges. Een echte SKX-killer.