Welk logo of tekst op de dial verpest een horloge voor jou

Alle Rolexen met een familielogo, wapen, embleem, tiffany’s of domino’s werknemer van de maand vermelding op de wijzerplaat:

En de “Seiko snikkel met ballen”, ik ben fan, prachtige beschrijving!

3 likes

Ik snap wel waarom het zo gedaan wordt, het is een standaard logo, en anders moet je voor elke wijzerplaatdiameter een logo met een andere kromming van de rondlopende tekst gaan maken.
Maar ik vind het nog steeds lelijk, maak dan gewoon een recht logo.

Maar smaken verschillen, er zijn genoeg mensen die het wel mooi vinden.

En ik ben nog geen Mühle horloges tegengekomen waar ik afgezien van dat logo wel warm voor loop, dus het houdt mij ook niet tegen, ook met recht logo zou ik ze niet kopen. :sunglasses:

1 like

:thinking: :man_facepalming:t5:
maar goed, voor bepaalde types/culturen snap ik het nog wel.

Verder Orient
image
lelijk :unamused:

En al die lappen met 3-4-5 liners meuk.

10 likes

Ik wil nog steeds zo’n piemelhorloge hebben hoor.

Weer dat gemiep over Orient. :disappointed:
Ik heb geen Orient meer, maar er is niks mis met dat logo. De O van Orient, twee beestjes die het schild vasthouden en de naam eronder zodat je weet met wie je maken hebt. Keurig.

10 likes

Prachtig logo. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

da`s vrij veel voor op een horloge
image
Nee, ik vind het te druk. Maar ieder zijn ding en zo :slightly_smiling_face:

Nee, ik vind het te druk. Maar ieder zijn ding en zo :slightly_smiling_face:

4 likes

Hier haak ik ook enorm op af, niet alleen de tekst, maar die hele graafmachine. Voor dit oerlelijke gedrocht waar zelfs de klokkenluider van de Notre Dame nog medelijden mee heeft, moet je ook nog eens 190 ruggen neerleggen.

6 likes

Soms zou ik willen dat ik dingen niet gezien had, want ik kan dit nu nooit meer anders zien :slight_smile:
image

En de reden waarom ik een mooie vintage Seiko heb gekocht …

image

Bleikbaar heb ik iets met dit type logo’s :slight_smile:

6 likes

Ik vind een naakte naam zonder logo erop of eronder maar niets. Weet niet precies waarom. Misschien dat logo + naam meer symmetrisch met de ronde wijzerplaat ogen.
Dus Rolex met kroontje, Omega met Griekse letter, zelfs Orient met dat wat vreemde logo, enzovoort: mooi.
Naakte namen, bv vaak bij Seiko, hamilton, …: niet mooi.

1 like

Eens, daarom vind ik de Seiko 5 met het nieuwe Seiko 5 logo haast mooier dan de “hogere” modellen.

1 like

Het is duidelijk dat je van pielemuizen houdt :sweat_smile:

4 likes

Ik snap niks van dat nieuwe logo. Het lijkt niet eens op een 5. En waarom na 55 jaar het logo ineens zo veranderen? Enorm zonde!

4 likes

Als je het horloge een kwartslag naar rechts draait kun je er met een beetje fantasie een 5 in herkennen. Ik vind het nieuwe logo juist wel mooi. Ben alleen wat mindee fan van de wijzers. Denk erover om op die van mij andere te zetten.

Ik denk bij het logo eerder aan de “S” van Seiko dan aan een 5.

De wijzers zijn juist cool en de klassieke seiko duiker wijzers :smile:

Ik zie liever het oude logo. Zo was het op een oer vijfje :wink:

11 likes

Automatic op de dial… :nauseated_face:

3 likes

Vind je dat bij elk horloge storend? Waarom eigenlijk?

Ik vind dat juist wel wat hebben, dan weet je meteen wat je om de pols hebt.

Ik vind dat bij duurdere merken overbodig, zeker als het daar vanzelfsprekend is.

Wow die laatste foto roept herinneringen op :joy:
Flashbacks naar Windows 95.

1 like

Alle teksten onder de 6 uur positie over de plaats van assemblage of het JDM gedoe

1 like