Klopt,snap niet dat ze het oude logo eruit gedaan hebben.
is inderdaad mooier …soms moet je oude dingen (in dit voorbeeld een logo) gewoon niet veranderen.
Klopt Bert,het logo komt uit 1927,dat moet je zo laten maar helaas heeft men anders besloten
Eigenlijk heb ik niet zo’n moeite met de x op de dial.
Wat mij echter echt stoort is dat seiko voor deze x de iconische naam" marinemaster" heeft laten vallen.
Het kan echter ook zijn dat ze over 10 jaar de naam" marinemaster" weer uit de kast halen, tot dan alleen maar goedkopere Seikos kopen.
Inderdaad, een échte partypooper.
De recente Seiko Sharp Edge is prachtig, maar dat gigantische “vlak” haalt alle magie uit de plaat.
Tudor Geneve. Dat het er op staat is prima, maar ik erger me eraan hoe Amerikaanse YouTubers het uitspreken; ze zeggen geen Genève (djenèvuh) maar djenief Zeg dan op zijn minst Geneva (djenievah), dat is in ieder geval nog in 1 taal correct.
Het Gotische lettertype wat ze gebruiken bij Grand Seiko
Is voor mij een reden geweest om een bepaald CW horloge (C65 Vintage Trident) tóch maar over te slaan:
Ik vind de plaatsing niks, het lettertype niks, terwijl ik het voor de rest een waanzinnig mooi horloge vind…tja en dan loop je tegen een Halios Seaforth Gen1 aan en ben je ook gelukkig.
Brrrrr
Ik vind dit juist wel vet.
Ik neem aan dat ‘vet’ iets betekent als ‘mooi’?! Zo ja, dan snap ik dat. Ik vind het reliëfeffect door een sandwich dial juist erg mooi.
De mooiste sandwich is toch de rijstpapier Chronomaster
Ja, ik ben daar afwijkend in hoor. Als je kijkt naar mijn verzameling heb ik 0 chronografen, 0 sandwich dials en 0 dials met cijfers op de plaat.
Heb wel horloges met cijfers erop verkocht, en 1 sandwich dial
Jeweetzelf . Gewoon die straattaal gap
Als iedereen dezelfde smaak had dan zou het ook maar saai zijn toch?
“swiss made”
Zet dit gewoon op de achterkant ofzo.
Als ex-Squale eigenaar stoorde ik me aan het dubbele logo op de dial.
Dan vind ik de zeldzame, oudere versie beter gelukt (hoewel ze van mij van die 4 regels gerust 3 regels hadden kunnen maken):
Tuurlijk, maakt mij ook niet uit … Maar Panerai horloges hebben al die dingen eigenlijk wel
en als je chronometer en automatic ook nog weg laat dan heb je een schitterend horloge.