Welk merk en type is dit ?

Heb al jaren dit horloge in huis. Ooit heeel lang geleden van een Oom gekregen.

Iemand enig idee wat het is ?

1 like

Volgens mij staat het merk gewoon op de wijzerplaat, ik kan het alleen niet lezen omdat de wijzer ervoor staat. :sunglasses: (En een iets scherpere foto zou de leesbaarheid ook ten goede komen)

4 likes

Google is your friend… Gewoon even de wijzers verzetten, het merk lezen en invoeren. Dan gaat er vast een wereld voor je open.

3 likes

Gisteravond wijzers even verdraaid. En met een zaklamp en loep de dail goed bekeken.

Er staat op de dail ; PARCO, 21 Rubis. Boven de 6 staat Shockproof, Waterproof, Anti Magnetic.

Achterop staat oa gold plated

Hmm, Google geeft weinig resultaten, is geen bekend merk.

Als je op http://www.mikrolisk.de/ zoekt op Parco krijg je een hit met als referentie Armand Ducommun-Müller; het lijkt erop dat zij deze merknaam ooit gebruikt of gedeponeerd hebben. Alleen kom ik hierbij vooral het jaartal 1923 tegen, wat een totaal andere periode is dan waaruit het horloge stamt (ik gok een beetje jaren 50).

Mogelijk dat er aan het uurwerk nog wat af te leiden is, maar dan moet de achterdeksel eraf.

Ik denk dat het hier om een ā€œplakmerkā€ horloge gaat. Wellicht door een juwelier of winkelketen besteld bij een fabrikant en van een eigen merk voorzien.