Welk merk had de eerste oranje-omrande minutenwijzer?

Pin mij er niet op vast maar misschien heeft Squale wel een duikhorloge uitgebracht voor 1961 met een orange wijzer…

@pasd weet jij dit misschien? Aangezien jij al vaker een Squale hebt gehad, ben jij waarschijnlijk veel bekender met de historie van dit merk?

Zou je misschien de vraag van @Nobler kunnen beantwoorden?:slightly_smiling_face:

Tja ze hebben het over de zestiger jaren toen ze met de oranje wijzer kwamen .

included features that we take for granted today, but that were highly innovative at the time, such as the fluorescent orange minute hand .

Weet niet of Squale de eerste was .

Vind het in ieder geval wel tof staan :wink:

3 likes

Ik dacht dat de basis van de sub 39 in 1959 gelegd is. Maar het is lastig om de eerste te vinden denk ik.

2 likes

Helemaal mee eens🤩

Omega Ploprof besteld en raad is wat voor wijzer daarop zit :fire:

1 like

Ik begreep dat Von Buren vanaf 1959 de merknaam Squale ging gebruiken, maar aanvankelijk alleen kasten maakt en die aan andere merken leverde (net als EPSA deed), en dat ze pas later zelf volledige horloges gingen maken. Dus de kans lijkt me niet groot dat zij in 1959 of 1960 met de oranje minutenwijzer kwamen. Ik weet ook niet of Zodiac dat al vóór 1961 deed. Ik weet alleen dat ik een Zodiac Sea Wolf uit 1961 heb gevonden die al een oranje minutenwijzer had.

Indeed, mn als de rest van het horloge niet te veel aandacht vraagt: