Universal Genève. Het is natuurlijk wel redelijk bekend door een paar populaire modellen (de polerouter en enkele chronografen), maar omdat het nu niet meer bestaat toch minder bekend bij het bredere publiek.
Twee of drie jaar terug kwamen er een heel aantal ‘Anthony’ horloges voorbij op Catawiki. Echt jaren 1970 designs met flamboyante kasten, gefaceteerde vensters, en kleurrijke wijzerplaten met onder andere Genève strepen ter decoratie en creatieve banden. Gezien de ongedragen staat en schappelijke prijzen heb ik bijna gekocht, maar toch niet. Sindsdien zie ik ze zelden meer. Ik heb geprobeerd er wat over uit te vinden en Anthony leek gelieerd met Festina. Verder eigenlijk niets. Redelijk vergeten dus, was toen mijn conclusie. Misschien dat hier enige expertise aanwezig is?
Hoho , ik doe m’n best hoor met de Ricohs , ik heb er zeker nog 4 onderweg
Ik neem aan dat je dit merk bedoeld:
Het is Italiaans en inderdaad niet veel over te vinden. Roxor was een ander merk van deze juwelier(?) uit Bari.
Er is nog een wazige site actief: https://www.anthonytime.com/
Ik heb een dames horloge gekocht van Anthony via vinted uit Italia. Heel mooi ding inderdaad, en heel klein
Ik heb een Hardwood in mijn handen gehad op de Rikketik.
Nu al spijt dat ik hem niet genomen heb…
Tjammer man, toch best wel beetje schaars. Schijnen in Amerika onder de naam Perpetual verkocht te zijn… misschien helpt dat?!
Ja precies, dit merk. Dat is dus veel langer doorgezet dan ik dacht en ik zie hier niets aan van een link met Festina. Misschien klopt dat dus niet. Die stuken die ze rond 2010 op FB zetten vind ik weinig aan. Wat dat betreft beter de vintage horloges.
Prachtige serie in samenwerking met Voutilainen ook. Zeker niet vergeten. Wel vaak over het hoofd gezien. Hoewel het merk heden ten dage in zijn eigen horloges nog wel wat mag ontwikkelen.
Niet deze hoor, de samenwerking is pas van later.
Zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd. Het merk is juist trouw gebleven aan hun oorsprong, eenvoudige horloges bereikbaar voor iedereen.
Voorheen, simpel Swiss Made. Anno nu, Japans quartz
…en haar zusterbedrijf Jenny.
Jenny was de eerste met de Caribbean 1000 die door de 1000 meter grens ging maar werd compleet ondergesneeuwd door het grote Doxa.
Echt een leuke toevalligheid dat dit topic gisteren herrezen is. Vandaag mijn eigen Jenny 2001 weer om omdat eindelijk de datum weer in de buurt kwam.
goed idee!!!
Wellicht:
- Longines (Wittnauer)
- Movado
- Enicar
- Gallet
- Excelsior Park
Ook goed, maar niet echt ‘vergeten’:
- Heuer
- Universal Genève
Hampden watches. Het failliet gaan van deze horlogemaker was in 1930 de start voor de horloge industrie in de USSR. Tot de revolutie in 1917 was er alleen sprake van import of assembleren van geïmporteerde onderdelen.
https://www.hampdenwatches.com/nl/the-birth-of-soviet-watchmaking
Met de gekochte inboedel van Hampden werd in 1930 de 1e Moscow Watch Factory opgericht, in 1965 hernoemt naar Poljot watch factory.
Klopt. Maar daarom laat juist die Voutilainen samenwerking wel aspiratie zien. Bovendien kan je ook verbeteren terwijl je bereikbaar blijft door verfijning. Menig micro ging ze voor. Zelf vind ik het vooral jammer dat de Jalo Sport zo’n totaal ondoenlijke maat heeft, want dat is me toch een prachtontwerp, zowel plaat als idiosyncratische kast
Kan je die niet verzetten dan?
Welnee joh, dat is vooral een marketing “stunt”. Oude ontwerpen met een sausje Voitilainen eroverheen. Niets ten nadelen van Kari want die kan echt wel wat maar kijk nou eens wat voor uurwerken in deze modellen zit. Niets bijzonders voor de hoofdprijs.
Je kunt beter op zoek gaan naar een vintage model als je het mij vraagt.
Leijona is geen microbrand hoor, het is een handelsmerk dat al sinds 1907 bestaat.
zusterbedrijf? Je bedoeld eigenaar van Doxa! Te herkennen aan het vislogo met de J op de huidige Doxa’s
Hier wat leesvoer:
https://www.horlogeforum.nl/t/na-jenny-caribbean-reissue-50th-anniversary/