Welk merk/ref dit is? (Jump Hour Watch)

Heb even gezocht maar kon hier weinig over terugvinden. Enige tijd terug kwam ik eens een Jump Hour watch tegen, initieel zei het me niet zoveel maar is toch blijven hangen. Lijkt me gewoon eens leuks om aan de collectie toe te voegen, niet voor elke dag maar toch iets helemaal anders.

De eerste komen uit de jaren 1920 -1930, zoals eentje van Girard Perregeaux tot eind de jaren 90 met een kleine oplage door Cartier. Uiteraard allemaal onbetaalbaar.

Alpha Watches (gekend van hun betaalbare “hommages”) heeft ook eentje gemaakt enige tijd geleden. Helaas maken ze die niet meer en is het me nog niet gelukt eentje te koop te vinden. Indien er iemand eentje te koop weet, geef me gerust een seintje.

Ik kwam ook onderstaande eens tegen op youtube en later ook nog eens op instagram. Beiden hebben geen merk/model/ref vermeld en hebben ook nog niet gereageerd op berichten. Weet iemand hier toevallig welk merk/model/ref dit is??

De onderste lijkt verdacht veel op een Medana (alleen de minuten is anders) maar dan wel kapot gepolijst. Of deze kroon origineel is, weet ik niet.

1 like

Bedankt. Medana had ik ook al tegengekomen. De modellen die ik vond hebben echter een andere kast, deze is niet volledig rechthoekig, ter hoogte van de kroon gaan die iets breder.

1 like

Deze misschien:

2 likes

Tada:

https://watchestobuy.com/shop/montrosejumphour-htm/

1 like

Dat lijkt er inderdaad verdomd goed op! Sterk gevonden man.
Benieuwd of deze betaalbaar zijn.

1 like

Hallo,

Graag informeer ik naar de voortgang van uw zoektocht?

Toevallig heb ik dezelfde wens om deze Medana aan mijn collectie toe te voegen.

Ik hoor graag van u.

Hier staat er ook nog een :wink: