Hallo
Ik heb een klokje gevonden voor niet veel en vraag mij af wat dit voor merk is want dat kan ik niet ondekken.
Het klokje loopt niet meer en de grote wijzer zit los en hij ziet er erg gedragen uit.
Wat ik kan vinden op het uurwerk is dat hij uit duitsland komt en er een merk op staat te weten R en dan een scheepsanker W dus r anker w.
Ik weet niet of dit het merk is maar er staan ook [heel klein] wat nummers in het achterdeksel die ook op het bandje staan maar een kaliber kan ik niet ontdekken.
Ik zal gelijk wat foto,s proberen te posten.
Groeten van cornolio en b,v,d
Ik denk dat het een horloge is van Rodi & Wienenberger uit Pforzheim, een kastenbouwer. In dat geval is het R&W de toeleverancier van de horlogekasten geweest.
Ik heb ook nog een foto van het bandje gemaakt waarop een hoop patentnr staan voor [denk ik] verschillende landen en waarschijnlijk van het merk fixoflex ]
[
Ik ben een hele tijd geleden goed geholpen door sommige van jullie met een longines deckwatch en sinds die tijd kijk ik veel op dit forum en zoek ben ik geinteresseerd geworden van oude uurwerken,ik heb er voor de rest geen verstand van en ben ook niet in de veronderstelling dat ik hoogstandjes zal vinden maar ik vind dit gewoon leuk om te hebben en er meer van te weten te komen
Groetjes van
Cornolio
Volgens mij een jaren 40 begin 50 horloge met kwalitatief goed uurwerk , als het uurwerk germerkt is dan onder belanswiel maar dat is ook zeker niet altijd zo.
Ik kan het echter op de foto,s niet zien .
Wijzerplaat deed mij eerst een penanker vermoeden maar valt reuze mee , de echte kenners hier weten miss nog wel te vertellen wat van uurwerk het is.
R W (mit Anker in Form) “RoWi”; Gehäusebauer aus Pforzheim, Deutschland Rodi & Wienenberger
Blijkbaar de vervaardiger van alleen de horlogekast.
Met vriendelijke groet,
Inca
He Inca
In je link zit hij inderdaad bij te weten de 24ste van boven af geteld.
Jammer dat niemand het caliber weet want er staat helemaal geen cijfers of tekens in[op het uurwerk] en alleen op het kastdeksel staan wat cijfers die ook op de band staan.
Zelf heb ik van dit merk 1 horloge uit 1939 gevonden die een aardige prijs heeft opgebracht [1200 euro ] maar die zag er dan ook als nieuw uit.
ook over het bandje het ik het een en ander gevonden maar dat waren handleidingen noe in te korten
In ieder geval bedankt tot zo ver en die link ga ik zeker opslaan want die kan nog wel eens te pas komen.
Groetjes van Cornolio