ik ben al een tijdje in het bezit van een leuk vlieger horloge . ik heb mij laten vertellen dat het waarschijnlijk om een ollech wajs gaat maar ik kan dit nergens terug vinden .
er ligt een 25 Jewels sneltikker in , high beat ??.
op het achterdeksel staat 667 / 3200 .
wie o wie weet om wat voor horloge / merk het hier gaat .
en kan mij iemand vertellen wat het mp teken , de T , en het pijltje op de wijzerplaat betekenen ??
Een O&W is het niet, die gebruiken echt hun eigen logo. Lijkt een soort “plakmerk”, de plastic spacer doet jaren '80/'90 vermoeden; is wel een echte ETA 2824-2. En die leveren aan lang niet iedereen meer.
De T staat voor lichtgevend materiaal tritium (werd tot eind jaren '90 gebruikt), het pijltje is een zgn. Broad Arrow - daar is heel veel over te vinden online, betekent origineel in elk geval dat het horloge “military issued” is - maar dat denk ik in dit geval niet.
De T staat zo vermeld omdat elk materiaal op de wijzerplaat dat straling afgeeft, bij militaire horloges gespecificeerd moest worden.
O&W heeft wel dit soort horloges gemaakt, ook met een “sterile dial”/zonder logo.
Of dit er ook een is, weet ik niet. Even snel googlen hiernaar levert een heleboel variaties van de plaat/wijzers op. Ik zou het niet 100% durven uit te sluiten dat dit wel door O&W is gemaakt maar om daar meer over te zeggen zou iemand met meer kennis zich mogen melden
Op de dial zie je duidelijk de letters “MP” staan.
Meestal doet MarktPlaats dit niet met de horloges die ze verkopen, maar in dit geval dus wel.
Zou wel eens zeldzaam kunnen zijn