Welk merk?

Ik ben al jaren in het bezit van een heren horloge van het merk “Unica”,
Swiss made en geheel in zg Rose Gold.
Ik heb overal gezocht maar kan niets van dit merk ondekken en mijn vraag is nu of er iemand is die me er iets over kan vertellen.

Bij voorbaat dank,

Louis de Haas.

Dat is toevallig, ben je misschien Louis de Haas…wielrenner uit Vlaardingen? Of is dit toevallig een naamgenoot?

Groeten,
ex wielrenner

Hallo Mark,
Ik was al blij dat ik een bericht kreeg aangaande mijn Unica horloge maar dat was jammer genoeg niet zo, ik hoop wel dat iemand me hier nog mee kan helpen.
Dan aangaande het wielrennen, je zit wel dichtbij want Louis is mijn zoon en woont inderdaad in Vlaardingen.
Ik zal hem de groeten van je doen, mischien weet hij wel wat je achternaam is of je moet me dat nog even doorgeven.

Groeten,

Louis Sr.

Beste Louis,

Unica is volgens mij een verkoopsnaam en geen merkhorloge, daarom is er ook weinig of niets over te vinden.
Een foto buiten en binnenzijde, zou al iets meer kunnen onthullen, welke kwaliteit en kaliber enz.

Groeten,
Freddy

Hallo Freddy, ik heb je wat foto’s gemaild van de unica en nog wat e-mails geschreven, heb je die ontvangen en weet je soms al iets?
louis de Haas

Kun je de foto’s niet hier plaatsen (als je ze online kunt zetten)?

Hallo Henrik,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de foto’s zelf gemaakt en zie geen kans ze op het forum te plaatsen de enige mogelijkheid is volgens mij ze per e-mail naar je te zenden. Is dat een goed idee?

mvrgr,

Louis de Haas

Doe maar!

Met wat vertraging. Mooi horloge, past in mijn smaak!

Henrik bedankt voor het op de site zetten van de foto’s van de Unica en ik hoop dat er nu wat meer licht in de zaak komt.
Zoals je ziet zou het horloge eens goed schoongemaakt moeten worden maar ik durf het ook niet zomaar naar de eerste de beste juwelier te brengen, idee wie dit zou kunnen doen?

Groeten, Louis

Mooi horloge, het uurwerkje is denk ik een FHF (Font) ebauche misschien een kaliber 70.
Het merk Unica zegt me niks, en ik kan er ook niks over vinden, maar heel eerlijk gezegd is dat niet zo verwonderlijk; er waren duizenden merken, en er waren ook nog fabrikanten die diverse namen op de wijzerplaat drukten.
Van al die merknamen is er maar van een fraktie de historie te achterhalen.

Maar nogmaals: fraai horloge, zeker de moeite waard om een opknapbeurtje aan te besteden!
Groet,
Paul

Heb ik ook al aan gedacht Paul.
Ik had al de info doorgemaild aan Louis.