Welk (minder bekend) horloge (merk) gaat sterk stijgen in waarde?

Ik denk dat het niks wordt met zakhorloges, maar dat je oudere iwc aquatimers moet hebben.

Of,… Heel speciaal,…

Als je deze topstukken hebt! Nooit wegdoen!

5 likes

Vintage Rolex datejusts.

Veel vintage sportmodellen zijn voor de meesten onbetaalbaar aan het worden.
Maar als je toch een kekke vintage Rolex wil, is er tussen de 3-4k een hoop tofs qua DJ te krijgen.
Wat ook ongeveer de helft is van een nieuwe Rolex DJ.

2 likes

Hier wat kanshebbers voor een prijsstijging

Sternglas
Invicta
prisma
DW
Diesel

Ik ben er vast nog 1 vergeten

2 likes

Ik denk dat een boel mensen ook onderschatten hoe gaaf een Datejust is door het aanzien van die sportmodellen. De DJ wordt altijd onder een Submariner gewaardeerd terwijl het onzin in.

Ik weet niet of het hiermee duidelijk is, maar helemaal eens dus.

1 like

Op plaatjes ziet het er niet altijd even hip uit. Ik heb de DJ jaren lang ook wat saai gevonden.
Maar het groeit of zo.Het wordt steeds toffer.
Al vind ik sommige DJ’s nog steeds wat saai door de kleur plaat die er dan opzit.
Je moet em wel rocken vind ik.

1 like

Euhm, je bedoelt dat de sportmodellen het bekendste zijn en voor de niet echte kenners is dan een knappe DJ voor een betere prijs een beetje buiten het zichtveld?

Nu weet ik ook niet of mijn interpretatie hiermee duidelijk is maar is dat wat je bedoelt?

1 like

Niet echt, maar we doen het ermee. Ik bedoelde dat ik de charme van een elegante Datejust boven de toolwatches zet.

Wanneer ik ooit een half jaar in de jungle moet overleven doet ik het met een Submariner om.

1 like

Beide zijn op hun eigen manier mooi en iconisch. Maar vintage subs zijn veel minder voorkomend en het 36mm formaat zullen best veel mensen ook een probleem vinden. Ik denk dat ik zelf een sub zou preferen ook maar dan moet ik ze eens naast elkaar in m’n handen hebben

1 like

De meeste Aziaten niet.

1 like

Zo’n 15 jaar geleden kocht ik Omega Speed & Seamasters Chronograph in de prijsklasse van 800 - 1000 euro, die zijn in de Jaren daarna (zo’n 4 a 5 jaar) weggegaan voor 1500 a 1650 dus ja was een leuke bijkomstigheid

Rlx is een goede investering, heb laaaaang gelden ooit totaal F 5.350 voor betaald (staal (transitie model 82’) door dealer laten ombouwen tot gd/st, met uiteraard behoud van alle originele onderdelen)

Als ik nu zie waar de Rlx voor weg gaat, tja leuke waarde vermeerdering :slightly_smiling_face:

1 like

Zit net te denken ook Tissot PRS516 (VJ7750) en Hamilton’s Chrono’s met VJ7750 kocht in in die tijd voor zo’n 350 euri en die deden later in de verkoop 500 - 650

Dus alle redeljk gerenomeerde klokken zijn gestegen in waarde, was niet het uitgangspunt van de hobby, maar wel een aangename bijkomstigheid

1 like

Ah zo, ik ben niet bekend met deze markt en dacht dat de toolwatches duurder zijn. En dat de noob dan vooral door beperkte kennis daarvoor gaat terwijl er ook een mooie DJ valt te scoren voor dat geld of minder.

Dat sowieso, ik vind toolwatches gaaf en cool maar verre van elegant in de meeste gevallen. Zo vind ik mijn Trident een toolwatch maar met een vleugje elegantie. Maar dat is mijn persoonlijke mening dat ik hem net wat minder toolish vind. Maar het blijft een toolwatch met zijn 60atm

3 likes

Ik denk dat de klassieke IWC horloges nog wel eens een mooie stijging kunnen gaan maken. En dan voornamelijk de 8541, CAL83, CAL89, CAL70m Ingenieur, Portofino.

2 likes

Een merk kan opeens hot worden. Kijk maar naar Enicar. Wie had dat gedacht 4-5 jaar geleden? :moneybag:

2 likes

TS wil dus weten wat de ‘nieuwe Enicar’ wordt. Ikzelf vind oude Roamer horloges ondergewaardeerd.

4 likes

Misschien moet ik dan toch maar eens een Invicta kopen, en om de kansen wat te spreiden een invicta en een Baunat.

3 likes

Ik moest daarvoor ff Googlen. En moest toen glimlachen :slight_smile:

2 likes

Als je bedenkt dat qua mode alles weer terugkomt uiteindelijk… en hippe eind tieners, begin twintigers nu rondlopen in trainingspakken van begin nineties… inmiddels bicolour weer hip is durf ik wel aan te voorspellen dat nineties Breitlings die toen hot and happening waren dat weer gaan worden!

3 likes

Echt moe van dit soort gezeur. En koop vooral zakhorloges. Geinig voor weinig in 99% van de gevallen

2 likes

Die hebben toch wel een reparatie issue…dat gaat na een tijdelijke waardestijging, zich tegen de oysterquartz keren m.i.

2 likes