Geen idee wat voor uurwerk ik er precies in heb zitten (0 jewels), maar het is versleten, zit vast, de wijzerplaat ligt los, de kast is versleten - inderdaad messing als basis met een chroomlaag en het glas ziet er uit alsof het even tegen de bandschuurmachine is gegooid.
Totaal waarde is denk ik in huidige staat onder de 5 euro, maar als de waarde nog een beetje naar boven wil is het misschien ooit nog wel eens waard om een ander uurwerk, glas en pakkingen op te scharrelen om er wat werkends van te maken.
Het blijft tenslotte een soort van “erfstuk” (ooit gewonnen op een kermis door mijn vader), dus wegdoen zal niet zo snel gebeuren.
Zelfs nog nooit van gehoord.
Waarom gaan deze in waarde stijgen volgens jou?
Forumgrap van een tijdje geleden. Is niet series te nemen met quartz loopwerkjes van een euro in een gouden kast. De enige waarde is de smeltwaarde.
Dat zou voor mij dan direct het meest waardevolle horloge zijn dat ik heb. Mijn vader leeft nog en ik heb ook enkele horloges van hem gekregen, die zijn ongeacht merk, staat of kwaliteit onbetaald.
Nu kun je - als je er niets tegen hebt Duits te lezen - nog eens lezen waarom horloges zelden een goede investering zijn in het interview met de heer Beyer.
Hij is de eigenaar van Beyer in Zürich, hopelihjk bij de meesten bekend ook vanwege zijn museum.
Kort samengevat:
97% van de geproduceerde horloges gaan nooit in waarde stijgen.
Horloges zijn objekten van spekulatie geworden.
Hij laat de klanten ondertekenen dat ze het horloge tenminste vijf jaar houden.
Wie zich niet daaraan houdt, krijgt nooit meer een horloge van hem.
Hier de hele tekst
Ik denk dat Rolex wel gaat stijgen. Kennen jullie dat merk?
Nee
In het bovenstaande artikel voor het eerst gezien
In de huidige markt denk ik dat vooral de grote merken gaan blijven stijgen of worst case een status quo laten optekenen. Nog niet de moment om te investeren in minder bekende merken als je puur op winst uit bent.
Wanneer het omslagpunt terug gaat bereikt worden gaan deze waarschijnlijk mee in de lift zitten:
Wittnauer
Movado
…
Wanneer een merk in waarde gaat stijgen ben je meestal al te laat.
Koop voor 5k aan Seiko SKX’s