Een TT skydweller lijkt me nou niet echt de beste investering…
Een goud-stalen Sky-Dweller is de beste investering die je nu kan doen.
Godsamme wat een ruk-artikel
May 2018 400k USD, dus ondertussen schat ik een topexemplaar weer wat hoger in ja.
De Daytona wilde vroeger ook niemand kopen. Time will tell…
Klopt en de bi Colorado zelfde geldt voor de sub the clown , die waren goedkoper dan de stalen varianten tweedehands, niemand wilde ze hebben…en dat is echt geen 100 jaar geleden…
Deze gaat zo goed als zeker tussen nu en de 5 jaar minimaal 6000 euro kosten.
Mooi horloge! Verbaasd me dat je hem nog niet verkocht hebt.
En nog steeds wil niemand een goud-stalen Daytona kopen.
https://www.crownguard.com/collection/2230/rolex-daytona-116523-40mm.html
Deze staat al tijden te koop voor een prima prijs, maar two tone is gewoon minder gewenst.
Geld dit voor alle modellen denk je??
Ik kan de TT steeds meer waarderen. De nieuwe Datejust in TT vind ik ook wel wat hebben maar jammer dat ze geen donkere/blauwe stick dial plaat hebben op dit moment.
Ten opzichte van staal en volgoud? Ja, dat denk ik wel.
Meistersinger schijnt enorm te gaan stijgen.
De wijzers zijn 50% zeldzamer dan die van andere merken. Dat stuwt de prijs omhoog.
15K voor een 806?? Die memo heb ik even gemist…
Een met Valjoux 72 en 1st series bead of rice lunette gaat dat niet eens halen. Ik weet dat ze ervoor te koop staan, maar daarvoor worden ze niet verkocht. Een Venus 178 met beads of rice gaat bijvoorbeeld voor goed 6K weg, maar dat is nogal een verschil met 15K helaas.
EDIT: of ging die 15K over de Zenith?
Menta heeft een mooie met B&P verkocht voor meer dan 15k.
Ik kan helaas niet zien dat die voor meer dan 15K is verkocht, maar het blijft voor mij ongeloofwaardig op dit moment.
Echter zou het wel een logisch gevolg zijn dat de 806’en in waarde gaan stijgen; 1 van de iconen en de Daytona en Speedmaster zijn ook in de loop der tijd gestegen.
Was 16-17k USD, wat ik ook begrijp hoor. Bijzondere horloges.
Het horlogeforum begint al meer op een horloge investeringsclub te lijken.
Toegegeven; ik doe daar zelf ook aan mee, want als we alleen maar horloges zouden kopen, om ze een leven lang te houden en te dragen, dan zie je hier altijd dezelfde horloges verschijnen, en zou het blauwe gedeelte ook 99% krimpen. Dat zou het een stuk saaier maken.
Dus als je niet echt loaded bent, en toch van afwisseling houdt, of eens iets nieuws wilt proberen, dan kies je vooral horloges die waardevast zijn, want steeds de helft afschrijven op horloges uit de hogere prijsklasse, bij inruil zou voor mij, en velen met mij, niet haalbaar zijn.
Buiten de gekende horloges (Rolex staal, bepaalde Speedy pro’s, Nautilus, Royal Oak enz) lukt het maar weinig merken om aanzienlijk in waarde te stijgen in de toekomst. Misschien dat nieuweling Richard Mille dit gaat lukken, aangezien deze horloges steeds meer een status symbool aan het worden zijn onder de echte rijken.
Het horloge forum een beleggersclub… Ja daar lijkt het idd op. Maar ik denk niet dat we elkaar op de vingers mogen tikken, hoewel de charme van een echt liefhebbersclubje natuurlijk vele malen mooier is.
Waarom het in mijn ogen geen probleem is dat het hier vaak over investeringen en beleggingen gaat is omdat wij als horloge nerds ook het grootste slachtoffer zijn van de wereldwijde rage/explosie/inflatie.
Stel je bent begin twintig en bent een paar jaar geleden begonnen met sparen voor een sub of een royal oak. Die zijn harder gestegen dan de inflatie en daar valt gewoon niet meer tegen op te sparen als je het niet breed hebt. Sta je dan als horloge nerd. Dus ga je het wellicht bij een ander merk zoeken en hoop je dat die dezelfde curve omhoog maakt.
Zo’n jongen kun je toch niet kwalijk nemen als hij het weer eens over waarde stijging heeft?
Het is natuurlijk ook een bijzondere ontwikkeling wat er nu allemaal globaal gebeurt met onze liefhebberij.
OT: Tudor heeft een groot moederbedrijf achter zich staan, aangezien de modellen van het moederbedrijf vrijwel onbereikbaar zijn zal de consument als eerste grijpen naar vergelijkbare modellen zoals de Big Block, oude Subs, etc. (Dat denk ik en dat hoop ik ). Dus investeringsmateriaal van de toekomst.
Ik denk omdat het “maar” een Tissot is.
Geeft niet geen haast.
Het is inderdaad een heel mooi en prachtig afgewerkt horloge met een prima uurwerk.
Ik vraag me al langer af wat ze met de niet gebruikte wijzers doen…
Waar blijven die ?