Ik heb een Breitling A59027 in herstelling. De module is een gewone miyota maar er staat natuurlijk enkel een Breitling referentie op. (B233). Op het eerste zicht denk ik aan de miyota 3S10 maar ben niet 100% zeker. Iemand een idee?
Normaalgezien tikt er in een A59027 het Breitling 59 uurwerk, wat in de basis een Miyota C3510 is. (Breitlingsource.com)
Een Breitling B233 uurwerk is inderdaad Miyota 3S10.
Pfoe hee!.. maak zo’n ding eerst even schoon voor je’m openwipt!
Interessant. Nooit geweten dat Breitling Miyota gebruikte. Wel dat ze quartz gebruikten, maar ging er van uit dat die ook Zwitsers waren. Ronda en dergelijke.
Ik moet zeggen, dat ik verbaasd ben, een Japans uurwerk tegen te komen in een Zwitsers horloge en niet iets van Ronda…
in elk geval voordat je t klokkie zo in het openbaar tentoonstelt …
Trouwens ook nooit geweten dat een firma als Breitling Japanse uurwerken gebruikte…
Jemig wat een afknapper…
En dan te bedenken dat deze uurwerken ook in Camel horloges worden gebruikt heb ik net uit betrouwbare bron gehoord :o @JTrapman
De donkere jaren 90 quartz periode van Breitling
Ja, die robijnen moeten ergens vandaan komen!
Wist ook niet dat er Breitlings waren met een Miyota-uurwerk. Best apart, eigenlijk. Op zich niks mis met Miyota. Maar voor sommige mensen toch wel een absolute deal-breaker, denk ik.
Zo te zien was dit horloge ook hierbij…
Ik denk dat je echt liever miyota hebt dan ronda qua kwaliteit / duurzaamheid…
Wat is dit toch een heerlijk forum! Hier kom je nog eens dingen te weten waar je anders waarschijnlijk nooit achter was gekomen. Miyota in een Breitling. Beetje een blamage vind ik persoonlijk, maar blijf het toch een mooi merk vinden en met miyota heb ik geen slechte ervaringen.
Ja, ik bedenk me net, waren er ook Japanse sjoemel diesels bekend? Nee hè? een Japanner zou seppuku plegen als zo’n misdaad bekend werd namelijk, die hebben meer eergevoel dan Westerlingen. Vandaar ook hun hoge betrouwbaarheid. Daarom vind ik ook de arrogantie van de Zwitsers zwaar misplaatst.
Och, als ik een VW, BMW of Mercedes had met een Honda of Toyota motor, zou ik daar écht niet om treuren!
Dit is een horloge uit de jaren '80; toen het failliete Breitling net gekocht was door de familie Schneider. Ze wilden snel weer de markt op, maar door juridisch getouwtrek was het aanvankelijk lastig om Zwitserse uurwerken te gebruiken.
Volkomen legitieme Breitling, maar niet de meest begeerde. Toch een leuke “transitional” periode.
Ik geef de OP geen ongelijk om het ranzige ding zo te fotograferen - ik zelf zou ook eerst het uurwerk er uit halen en dan de rest in de ultrasoon gooien.
vooral bij die eerste niet nee
er zijn ook zwitsers met een chinees uurwerk
Ja, maar dat is volgens mij niet die Zodiac, tĂłch?