Welk model UG chronograph?

Wie weet welk model Chronograph dit is en uit wel jaar?

Wat ik er van weet is het een Universal Geneve uni compax.

Maar in welk jaar het gemaakt is ?? Het logo van Universal kan ik niet terug vinden op internet. Heb helaas geen foto van de achterzijde want daar moet het modelnr opstaan.

Foto is erg matig. Volgens mij is het een 50s unicompax maar t logo wijkt af en de unicompax print ontbreekt.

Zou op basis van de matige foto, t vreemde logo en het ontbreken van unicompax zeggen dat ie niet klopt. Print lijkt wel strak. Thuis kan ik wel ff door Sala’s naslagwerk bladeren. Misschien is t een uitzondering.

Niet resetten op 12 is wrs wel een tripje horlogemaker.

1 like

Hoi Ruud, het logo was mij ook opgevallen. Als je iets zou vinden dat zou mooi zijn.

Is dat een dure reparatie om de wijzer bij te stellen zodat hij exact op de twaalf reset?

Mikrolisk toont o.a. dit:

Logo zou kunnen. Foto is te slecht om er echt iets van te kunnen zeggen maar mij gok is ook jaren 50

Topic naar vintage verzet en UG in titel gezet, dat merk trekt volk/kenners aan.

Hier heb je vaak een nieuwe chronograph wijzer voor nodig. Door het veelvuldig monteren en demonteren van de chronograph wijzer is de bus van de wijzer waarschijnlijk gescheurd.

Hierdoor zit hij niet meer strak op de as gemonteerd waardoor hij tijdens het terug springen naar de 12 verspringt.

Of je moet het geluk hebben dat de wijzer gewoon door iemand is gemonteerd die een kratje bier op had en de 12 niet kon zien.

1 like

:beers::beers::wink:

In sala staat dat logo niet iig. Denk dan dat t een redial is.

Neig ik ook naar hoor

@Martijn exact! Heb dit probleem ook gehad met UG chrono

1 like

Ik was er al bang voor, ik pas dan deze keer.
Bedankt voor jullie reactie.