Welk soort horloge moet je absoluut hebben als verzamelaar

Hallo verzamelaars,

Ik zie diverse soorten horloge voorbij komen hier op het form.
Nu heb ik zelf ook al een behoorlijk aantal horloges, maar welke horloge
hoor je als verzamelaar absoluut in je verzameling te hebben?
Ik zou het zo niet weten, misschien is het persoonlijk of is er toch
een die je moet hebben.

Dat lijkt me persoonlijk, en ook nogal budgetgebonden. De één verzamelt Rolexen, de ander Russen of Seiko’s. Weer een ander verzamelt van alles. Wat maakt het uit? Zolang je er zelf maar plezier aan beleeft.

Dat hangt er helemaal vanaf in welke richting je verzamelt.
Merken (horloges en werken), pols- of zakhorloges, soorten werk, soorten komplikatie, noem maar op.
En als je niet gericht maar op t gevoel verzamelt, dan moet je gevoel je zeggen wat er nog ontbreekt.
Als je achter de massa aanrent, doe je misschien dingen waar je later berouw van hebt. (Dat geldt trouwens op alle gebieden.)

Heel eenvoudig een Seiko Monster en een Omega Seamaster…:wink:

voor mij persoonlijk de Sub no date, Speedmaster en Datejust

Een Omega (liefst een vroege) speedmaster
Een Seiko 6105 of 6309
Een Led (liefst een oude Pulsar)
Een Bulova Accutron
Een flieger model

:):slight_smile:

1 like

Mijn Seamaster is te koop:+:+

En volgens mij moet je maar 1 ding hebben in je collectie en dat zijn de
horloge’s die je zelf mooi, leuk, grappig, stoer, apart, gaaf, blits etc.
vindt.

Een Seiko 5 :slight_smile:

Groet,
Werner

Die ene welke je verzamelaarsbloed weer sneller laat stromen.
Persoonlijk heb ik mijn verzamelgebied afgebakend en daarbinnen probeer ik dat horloge te vinden wat nog ontbreekt aan mijn verzameling.

Tag Heuer Monaco
Zenith El Primero
Breitling Navitimer
Cartier Santos Tank
Panerai Luminor Marina
U-Boat Left Hook (de allereerste)
Rolex Daytona
Jaeger Le Coultre Reverso
Audemars Piquet Royal Oak
en als je deze basis hebt gelegd ga je verder…

Wat je absoluut in je verzameling moet hebben? Datgene wat jij leuk vindt en wat jou een goed gevoel geeft. :slight_smile:

Hmmm

IWC DaVinci Perpetual Kurt Klaus,
Tag Heuer Monaco Concept 24,
Montblanc Methamorphosis,
Jaeger LeCoultre Reverso Gyrotourbillion,
Christiaan van der Klaauw Astrolabium 2000,
Audemars Piquet Royal Oak Rubens Barichello,

De eerste 6 die me zo te binnen schieten!

Ik zou zelf kijken naar een horloge die je zelf mooi vindt, en niet naar een horloge die status heeft of populair is.
Stel je moet kiezen tussen twee horloges die je mooi vind zou ik zelf wel eerder voor een horloge gaan wat een 'icoon’status heeft behaald, in plaats van een onbekend merk.

Maar om op je vraag te antwoorden heb ik mijn wishlist er even modellen uitgehaald die in mijn ogen speciaal of populair zijn :slight_smile:

-Breitling Navitimer
-Breguet
-Audemars Piguet Royal Oak
-Omega Speedmaster
-Panerai Radiomir
-Jaeger LeCoultre Reverso
-IWC Portuguese
-IWC Da Vinci
-Tag Heuer Monaco

Mooi lijstje B)-

Ik zou zeggen, een flieger, een duiker, een chronograaf en een dress watch.
Onafhankelijk van merk denk ik dat je met bovenstaande onder alle omstandigheden wel ingedekt bent.

Ik denk zelf een handopwinder, quartz, automaat, ecodrive, kinetic oftewel, zoveel mogelijk verschillende soorten aandrijving en natuurlijk 1 met tritium.
Verder wat je zelf mooi vind.

Ik wil nog ene tritium (traser H3) en een flieger (Stowa) en nog wel een aantal.

Een Seiko. Ongeacht welke. Er is er eentje voor iedere beurs en ieders smaak.

Persoonlijk vind ik het verhaal van de verzamelaar die een hele catalogus uit het begin van de jaren '70 bij elkaar verzamelt toch wel erg gaaf.

Menno

Hoi,

Dat is niet misschien persoonlijk, een horloge Ă­s heel persoonlijk.

Wat precies de exacte reden(en) zijn om een bepaalde klok aan te schaffen, dat verschilt per mens. Het is een totaalplaatje, wat op een gegeven moment zo compleet mogelijk is, en dan koop je iets wel, of juist niet.

Verder koop ik enkel horloges op het gevoel, en meteen baken ik het verzamelgebied scherp af. Dit ter bescherming van mijzelf, en eventuele impulsieve aankopen. Een horloge moet wat toevoegen. Kan een stijl zijn die je leuk vind, in elk geval moet je het klokkie in kwestie slechts met tegenzin willen afdoen. Dán is het goed :~

Groet,

Nico.

Mooie reacties allemaal, maar ik zie dat er ook dure jongens tussen zitten.
Ik zelf wil eigenlijk van elke periode wel een model. Dus jaren 40, 50, 60, 70, 80, 90 enz. Natuurlijk Quartz, handopwinders, automaten etc.
Soorten vliegers, duikers dress enz. Ja dat is het wel zo’n beetje.

Ik vind een beetje variatie persoonlijk erg leuk. Ik heb een moderne manufactuur chrono,een vintage duiker, een vintage militair/flieger (met chrono met flyback functie), een vintage chrono en een moderne duiker. Zo probeer ik het veelzijdig te houden. Ik geloof persoonlijk niet dat je bijvoorbeeld een Speedy moet hebben. Gewoon kopen wat je wilt!