Welk type horloge draag jij het liefst?

Elke dag zien we hier op HF weer een veelheid aan horloges voorbijkomen, in alle soorten en maten. En de meeste mensen hebben ook wel meerdere soorten horloges in de horlogekist. Maar welk type horloge draag jij nou het liefst en waarom? En uiteraard geen topic compleet zonder mooie plaatjes. Dus kom maar op!

• Duiker
  • Dresswatch
  • Chronograaf
  • Fieldwatch
  • Flieger
  • LCD
  • Smartwatch
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik zal zelf aftrappen. Ik draag zelf al jaren het liefst en meest duikers, omdat deze lekker robuust zijn, goed waterdicht en lekker overzichtelijk en over het algemeen makkelijk afleesbaar.

10 likes

Datejusts en Day-Dates!

9 likes

Ook duikers. Maar moet zeggen dat ik in mijn horloge leven begin te evolueren en de dresswatch steeds meer ga waarderen ondanks vaak een kleinere afmeting.

2 likes

Duikers!

Helaas wordt deze te weinig gedragen. Ik vind hem wel tof.

5 likes

Deze 38mm op leer :heart_eyes:

6 likes

Mijn favorieten zijn de Citizen Satellite Wave en de Longines VHP. Allebei no-nonsense horloges waar je niets aan hoeft te doen, die altijd op tijd staan en tegen een stootje kunnen. Hoewel het geen fieldwatches zijn heb ik ze daar maar even onder geschaard :slight_smile:

Komt ook omdat ik op dit moment nauwelijks bij klanten en op kantoor kom. Anders had ik voor een iets meer dressy categorie gekozen (b.v. Omega Speedmaster of Seamaster).

1 like

Just dates, net wat vaker dan mijn duikers

2 likes

Ik draag het liefst allrounders.

13 likes

Duiker of chrono, gebruik best vaak de mogelijkheid om dingen te timen. En mis het echt als ik een horloge zonder draag.

2 likes

Meestal een dresswatch of chronograaf. In ieder geval nooit een duiker, daar heb ik nog nooit een mooie van gezien.

1 like

Welk type ik het liefst “zou” dragen is een dresswatch. Relatief dun, klein, simpel en elegant.

Maar ik bezit geen dresswatch. Want ik ben de juiste nog niet tegen gekomen en ik vind het daar de tijd nog niet voor. Tot nu toe is een type totaal niet leidend geweest.

Dat gezegd hebbende is in mijn geval het minst waarschijnlijke een duiker.

1 like

Duikers, alleen maar…

4 likes

Voorkeur voor B2B (Beach to Boardroom) horloges MET schroefkroon
De ML Aikon is een favouriet

8 likes

Ik draag ook het liefst een duiker, maar een Flieger zit ook altijd wel prettig.

7 likes

Meestal een duiker.

5 likes

Die is gaaf! :+1:

Ja, wat ik al dacht: de duiker wint het glansrijk van alle andere horlogetypes! :dolphin: Met een goede tweede plaats voor de dresser. :man_in_tuxedo:

1 like

De sportief chique stijl zoals een OP.

Duikers, punt.

En op staal.
Al het andere mag je houden.

6 likes

Ander, een pilot watch!

:slightly_smiling_face::+1:

4 likes

Duiker

3 likes