Welk type Omega is dit?

Hi allen,

De opa van mijn vriendin was vroeger onder andere importeur van Omega horloges in Finland. Daar hebben ze onderstaand horloge aan over gehouden. Kunnen jullie me misschien meer vertellen over welk type Omega dit is?

Aan de binnenkant zal het typenummer staan. Waarde goud plus kratje bier

1 like

Je kunt hier doorheen bladeren. Ik kwam hem nog niet tegen, zoekt wat moeizaam. Jaren 70 verwacht ik.

http://www.old-omegas.com/catuk74.html

En hier staan diverse brochures ingescand. Die van 1974 vertoond aardig wat modellen met gelijkenis.

1 like

En was het nuttig?
En ook de info van @Mark020 ?

Geen dank graag gedaan! :wink:

1 like

Sorry heren, had nog geen kans gezien de links beter te bestuderen. Via de tweede link in een andere catalogus onderstaande foto gevonden die ik nog het meest vind lijken, maar het het is hem nog niet helemaal.

De volgende keer dat ik daar ben toch maar zelf close-ups maken en kijken of de achterkant een beetje makkelijk open te maken is. :slight_smile:

1 like

Wat is de afmeting? Ziet er uit als een dames model.

Dat idee had ik ook. En die linkse in de laatste foto lijkt mij een heren model? Lastig te zien, zonder maten.

Het is inderdaad een damesmodel. Ik zal de afmetingen navragen bij mijn schoonmoeder. :slight_smile:

Misschien dat je nog het verste komt bij het omega museum. Aardige mensen. Ben er eens geweest.

Mailtje met fotos van het horloge en dat verhaal van je “import familie”. Vinden ze misschien leuk en zoeken ze even voor je.
(In de verzamelaars wereld is minder belangstelling voor dames horloges.)

Met een typenummer weet je binnen 5 minuten alles…

Leuk idee! Lijkt me ook mooi om daar eens langs te gaan. :slight_smile:

Voorlopig kom ik niet in Finland, maar ik zal hem de volgende keer eens naar een horlogemaker brengen.

Bedankt voor jullie hulp! :slight_smile:

Graag gedaan en succes!
Omega museum is leuk inderdaad.

Helaas is het museum verhuisd naar een nieuwbouw en hebben ze alle aardige mensen achtergelaten.
Ik vind er niets meer aan.

Ach, dat is jammer. Ik weet dat ze na mijn bezoek in een nieuw pand gingen.

(En ik deed echt voorzichtig! :wink:)

Zonde eigelijk, was een gemoedelijke sfeer daar. Collectie was daar ook prima te bewonderen.