Welk type Omega

Beste HF-ers,

Een vriend van mij heeft deze Omega Seamaster. Kunnen jullie op basis van deze foto’s zien welk type dit is en mogelijk welk caliber dit horloge heeft?

Het horloge loopt weliswaar maar stopt regelmatig. Vermoedelijk heeft hij een servicebeurt nodig. Zou dit nog de moeite waard zijn?

Groeten,

Coos

1 like

Nee, maar met een foto van de binnenkant van het achterdeksel wel! :blush: Daar staat het referentienummer op. Dan kun je ook gelijk zien welk uurwerk erin zit! Kwestie van het achterdeksel eraf draaien met een horlogemakersballetje of anders een prop duct tape. :+1:

Ik gok op 166.001 met een kaliber 562

De vergulding is niet meer zo goed helaas.

1 like

Wijzerplaat is ook in niet al te beste staat lijkt het.

1 like

Dat het horloge er steeds mee ophoudt kan komen doordat het een zogenaamde “automaat” is. Die wordt opgewonden door de bewegingen van je arm. Als je hem laat liggen zal hij er na een dag mee ophouden.

Ik heb het horloge nog niet bij mij in huis en kan hem daarom nog niet open maken.

Het horloge stopt lopen na enkele minuten maar ik kan nog niet controleren of hij voldoende was opgewonden. Ik ben een beetje terughoudend om het horloge te laten lopen voordat ik heb kunnen constateren of het uurwerkje nog schoon en intact is.

De wijzerplaat is vermoedelijk alleen een beetje vuil (hopelijk los vuil). Het lijkt erop dat het glaasje nogal beschadigd is. Ook de vergulding lijkt nogal wat schade opgelopen te hebben.