Welk type PONTIAC?

Hey allen!

Ik vond een horloge terug in een van de kasten van m’n pa. Is een PONTIAC maar verder weet ik er niks van…Uit nieuwsgierigheid had ik graag eens geweten welk model van PONTIAC dit is? Heb reeds opgezocht maar kan niks vinden… Op de zijkant van het horloge staat ’ Plaque G20’ hetgeen me doet vermoeden dat dit een goudlaagje heeft van 20 micron dik…

Je hebt Pontiac horloges met een modelnaam zoals Hydraulica, Golden Arrow, Maillot Jaune en noem maar op. En je hebt Pontiac horloges, die dat niet hebben.
Zoals er Omega horloges zijn met (Genève, Constellation, enz.) en zonder.
Dit is er één zonder. Achterop zie je één of twee nummers.
23xxx (ipv de drie kan er ook een ander cijfer staan, dat hangt van het uurwerk af).
En eventueel een tweede nummer. Dat is dan het serienummer. Die staan er niet altijd op. Ergens in de buurt van 1’100’000 werd er mee opgehouden.
Plaqué G 20 is inderdaad 20 micron. Als het goed is staat er dan ook nog ergens de naam of het teken van de vergulder/kastenfabrikant.

Edit:
Aan de vorm van de kroon te zien is het een waterdicht horloge. En als dat zo is zit er een schroefbodem op.

Disclaimer: waterdichte horloges uit die tijd zijn dat vandaag de dag niet meer, dus blijf uit de regen en ook uit de drup.

Ik schat, dat het een model uit de jaren zeventig is. Als je geluk hebt zit de originele kroon (met Pontiac en * erop) er nog aan en heb je ook nog de gesp met Pontiac erop aan het bandje.

Bedankt Maurits!
Ik vermoed dat alles nog origineel is want zoals je zegt staat PONTIAC op de gesp van het bandje. Ik zie nergens een fabrikant staan…
Niet dat ik het horloge zou wegdoen, maar is dit nog wat waard volgens jou?

Gr

FRed

Als je hier op het forum 10 mensen vraagt zul je 12 verschillende waardes horen.
Ik heb geen idee, maar denk wel, dat dit model minder gevraagd is. Voor mijn smaak erg 70-er jaren.

Het horloge is nog in een hele nette (originele) staat.

Dit type, met een vergulde kast en handwinder uurwerk is een stuk minder gewild dan een met een automatisch uurwerk en een roestvrijstalen kast.

Het is altijd lastig om een waardebepaling te doen, aangezien veel van dit soort horloges soms voor zo’n 30 a 35 euro van de hand gaan. Die van jou is in een nette en schijnbaar originele staat, dus waarschijnlijk iets meer waard.

OK bedankt!