Ik heb bij een juwelier een oude collectie omgehad. Deze mocht voor -/- 25 procent weg, van 715 voor 535.
Kan iemand mij meer vertellen over het merk en/of over het gebruikte uurwerk in deze? Helaas heb ik geen fotos van de zichtbodem kunnen nemen.
Kan er iemand nog iets zinnigs over de prijs zeggen?
Omdat het wijzerplaat-ontwerp niet echt “klassiek” (lees tijdloos) is te noemen, is het verstandig je af te vragen of je deze wijzerplaat over pakweg vijf jaar, nog mooi zult vinden.
Even rondgekeken her en der op het net, maar voor een nieuwe, ongebruikte pontos is dat geen verkeerde prijs.
Is dit misschien een model die al een paar jaar in de winkel heeft gelegen?
Een nieuwe day-date pontos is er niet voor dat bedrag.
Prima gerenommeerd merk, en een mooie prijs. Of je het model over een paar jaar nog mooi gaat vinden kun je alleen zelf inschatten.Maar wellicht kun je het dan nog voor een redelijke prijs verkopen.
Even rondgekeken her en der op het net, maar voor
een nieuwe, ongebruikte pontos is dat geen
verkeerde prijs.
Is dit misschien een model die al een paar jaar in
de winkel heeft gelegen?
coffeecup Schreef:
Ik heb bij een juwelier een oude collectie
omgehad.
Oh hij moet ergens een oude partij hebben gehaald, maar vermoed gewoon een NOS uit eigen voorraad.
Bedankt voor alle snelle reacties. Omdat het merk eigenlijk altijd buiten budget heeft gelegen, heb ik me er nooit echt in verdiept.
In de tussentijd heb ik ook wat gegoogled en kom er inderdaad achter dat nieuwe pontos day date ongeveer 1.500eu kosten.
Dit is inderdaad, zoals gevraagd, oude voorraad. Daarom gaat er 25% vanaf. Als ik zo rondkijk is dit wijzerplaatontwerp zo niet meer te koop. De huidige pontos werd in 2010 geïntroduceerd, dus dit exemplaar ligt waarschijnlijk al minstens drie jaar in de schappen. Maar daar kan ik niet echt duidelijkheid over krijgen.
Ik heb bij een juwelier een oude collectie
omgehad. Deze mocht voor -/- 25 procent weg, van
715 voor 535.
Kan iemand mij meer vertellen over het merk en/of
over het gebruikte uurwerk in deze? Helaas heb ik
geen fotos van de zichtbodem kunnen nemen.
Kan er iemand nog iets zinnigs over de prijs
zeggen?
Overjarige Hamiltons (bijvoorbeeld) gaan bij siebel voor -50%. Voor een ML lijkt me dat dus ook makkelijk mogelijk. En dan betaal je volgens mij nog ruim voldoende voor een ML…
Wat mij bij zg. NOS-horloges altijd zorgen baart, is de vraag of het horloge gedurende lange tijd in de etalage heeft gelegen onder zeer warme spots/in het hete zonlicht.
Hierdoor KAN de olie (deels) zijn ingedroogd, waardoor de lagertjes extra snel gaan inslijten…
Ik zou zeggen , leg het aan de juwelier voor en wellicht kan er nog wat van de prijs af. Als het horloge stil ligt , kan er toch niet veel schade aan de onderdeeltjes zijn ontstaan ??? + je hebt nog de garantie toch ?
Zeker als je er garantie bij krijgt, lijkt het me echt een koopje. Ik heb zelf een Pontos Chronograph en ik ben erg te spreken over de kwaliteit en afwerking van het horloge.
Lijkt mij een mooie prijs voor dit klokje.
Ik zou erbij de winkel op aan proberen te sturen dat ze een servicebeurtje bij de aankoop inclusief doen.
Dit om effe aan te haken bij het terechte eerdere commentaar dat onder de hete etalagelampen zo’n uurwerkje inderdaad misschien wat kan indrogen.
Tegelijk kun je dan ventileren dat je geen leek bent.
Ik ben een midweek weg, dus maar even een korte reactie: bedankt iedereen voor de reacties, tips en adviezen. Ik heb besloten deze niet te kopen. Ondanks dat de prijs goed is, het merk respect inboezemt en het uurwerk er netjes uitziet, zijn er ook een aantal zaken die me minder aanstaan. Ik zal ze hieronder uitschrijven:
-100e boven budget
Prijs is goed, maar mag nog lager zijn als je kijkt naar het kortingspercentage
Gezien de M op de band schat ik de leeftijd in 2002 tot 2005
Reacties nav vitrinelampen en slijtage of ingedroogde olie
Daarnaast:
Het kastontwerp met de romeinse aanduiding doet al wat gedateerd aan
De day/date heeft een witte achtergrond met zwarte letters, waar dat andersom zou moeten zijn
Plus dat ik de juwelier een beetje een irritante vent vond. Niet vervelend oid, maar wel met arrogante blaaskaaktrekjes
Voor degene die wil gaan onderhandelen met de juwelier, kan ik zijn gegevens pb’en.
Ik zoek verder naar waarschijnlijk een tissot. De day/date van tissot is gelijkwaardig geprijsd, maar vind ik persoonlijk mooier.
Waarschijnlijk zal ik tijdens deze korte vakantie nog wel een paar keer naar de foto blijven kijken, maar ik acht de kans klein dat deze 'm wordt.