Beste vintagisti, ik heb een Eloga met een Eloga uurwerk erin. Voor zover ik weet heeft Eloga zelf nooit uurwerken gemaakt en die van een ingekocht uurwerk gestempeld. Voorbeelden te over op het webs. Maar niets komt overeen met de mijne. Wie weet meer? @chi_kwadraat , Alphons misschien?
Even verplaatst. Echtheid twijfel ik niet aan hoor, maar dit draadje is ook voor info over ebauchetypes.
Google lens al geprobeerd…? Ik nog niet trouwens. Of een andere AI-app.
Ik vond hem wel goed zitten in de vintage hoek Peter, maar dit kan ook. Google lens gebruik ik niet…
Ik herinner me niet deze eerder gezien te hebben. De vorm van balanskloof, kompas en brug zijn zo typisch dat ik denk dat ik dat wel zou hebben kunnen onthouden .
Het spijt me.
Misschien helemaal fout, maar misschien iets in de richting van Fontainemelon (FHF) ?
Heb er wel een gevonden met hetzelfde uurwerk, maar daar schiet je natuurlijk geen bal mee op
Dat dus
Wel een zelfde uurwerk. Dat is al heel wat.
Of de Emmy Watch Image Search: Image Search - EmmyWatch
(ook niet geprobeerd met jouw afbeelding)
Dank, dat wist ik nog niet en is wellicht een poging waard.
Of flink zoeken op Ranfft.org
Er zijn intussen wat zoekmogelijkheden op kenmerken. Niet zo mooi als op de oude site, maar het is iets.
Zit niks anders op. Ik had het al eerder geprobeerd maar de nieuwe engine is niet wat het is geweest…
Heb je de wijzerplaat er al eens afgehaald, grote kans dat het daaronder staat.
Had ik ook gedacht ware het niet dat het redelijk stevig radium is. Voor een uurwerk determinatie vind ik dat nu wat te ver gaan
Het uurwerk dat er, naar mijn mening, het sterkst op lijkt is Unitas-6300 serie. Bron: Ranfft DB
Plaats van stenen en raderen komt overeen, de plaatsing van de meeste schroeven ook, maar de bruggen zijn erg verschillend:
Heeft iemand een naslagwerk om dit even na te kijken? Wie weet…
Hier loop ik dus ook continu tegenaan. Dank voor je zoekwerk Alphons!
Zelfde als die Alphons laat zien, is het dus net niet
FHF 175 of FHF 175-3.
@deheerdejong heeft dat in mei 2024 ook gevraagd volgens mij en ging het toen nog verder uitzoeken.
Misschien heeft hij verder nog iets gevonden.
Hopelijk kan hij iets meer vertellen inmiddels.
Ook werd een FHF-182 genoemd destijds.
Nope, andere brug lay-out. Dank vior het meedenken
@deheerdejong heeft dat in mei 2024 ook gevraagd volgens mij en ging het toen nog verder uitzoeken.
Hier heb ik geen actieve herinnering meer aan!