Ik heb op ranfft geprobeerd om deze te vinden, maar wellicht kies ik de verkeerde parameter. Kan iemand mij helpen om dit uurwerk terug te vinden zodat ik een stem erbij kan gaan zoeken? Het uurwerk zit in een Hy Moser, en er staat een nummer op; 3817. Verder een beetje tekst, “17 jewels Swiss made”.
Om te beginnen, ik ken dit specifieke horloge niet en ben dus hardop aan het denken.
Ik heb mijn twijfels of 3817 een typenummer is.
Het lijkt mij meer een serienummer.
Bij veel Zwitsere uurwerken staat de aanduiding van het kaliber onder het balanswiel op de plantine (binnen de rode markering).
Heb je daar nog iets kunnen vinden?
Helaas, H. Moser & Cie is een heel ander bedrijf. Die zijn in 2005 opnieuw gestart
Dit is een horloge uit de jaren 60, van de orginele Zwitserse tak van Moser wat in 1827 is opgericht door Heinrich Moser
Ik heb wat contact met Moser gehad recentelijk, omdat ik meer wil weten over hun geschiedenis. Ze weten alleen wat ze in familiearchieven hebben gevonden van het orginele Moser tot ergens 1887 volgens mij.
Wel bedankt voor het meedenken. Ik waardeer dat zeer.
Tsja, de originele firma heeft in het verleden uurwerken van heel veel verschillende fabrikanten gebruikt.
64 kalibers totaal.
Van oa Longines, LeCoultre, IWC, Audemars etc
Leuk project om kalibers van al die firma’s uit de tijd van je horloge na te lopen en vergelijken.
Met name de raderkloof komt me vreselijk bekend voor, maar ik kan de vinger er nog niet op leggen…
Op dit moment kan ik het niet naast elkaar leggen, maar gezien de inkeping bij de stem lijkt het mij de 7070 inderdaad. Bedankt, weer een stapje verder.