Welk uurwerk is dit?

JaJa ik weet het, mode horloge, zal vast een Chinees uurwerk zijn en wat we allemaal nogmeer kunnen (be)denken over dit horloge.

Ik heb het gekocht, ergens in het begin van mijn tijdperk toen de intresse in horloges begon. Ik vond hem mooi en ik kon hem tegen een leuke prijs meenemen. Stiekem vind ik hem gewoon nogsteeds mooi eigenlijk! En ik wil hem weer gaan dragen.

Best een leuke uitgebreide datum aanduiding, dag/datum/maand/jaar aanduiding! Maarja met de jaar aanduiding gaat het dus mis! Deze gaat namelijk tot 2016 en hier wil ik wat aan doen! Of in iedergeval een poging wagen er wat aan te doen.

Mijn eerste stap is dus uitzoeken welk uurwerk dit is! Dus wie herkent het?

Volgens mij moet het een seagull zijn. Hij heeft veel overeenkomsten met de ST17 maar ik ben niet overtuigd. Zou het een aangepaste versie kunnen zijn van de ST17 of zien jullie iets anders?

De vorm van de rotor en de afwerking van het uurwerk duiden op een Chinees / Seagull uurwerk. Welk type, dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Als je een vervangend uurwerk zoekt, dan denk ik dat je een avond moet googlen, tot je de juiste tegenkomt.

Ik dacht met Google lens je te kunnen helpen, maar helaas…
Vraag het simpelweg aan het forum - 23 van Vriendje :wink:

1 like

Ja, ik ben eerder met dit horloge bezig geweest hahaha, of een poging tot. Mooie verwijzing @lassale :rofl:.

Update:
Het heeft mij wel weer verder gebracht! Het is een Chinees uurwerk TY2715.

Maar wat houd dan “chinees uurwerk” in? Weet iemand wie dan de fabrikant daarvan is?

Met google kom ik niet ver op dit uurwerk. Één kleine link toch richting sea gull.

Ik ga het uurwerk nog maar weer een keer verder open maken, dat is dus ook al 6 jaar geleden dat ik dat gedaan heb om het schijfje te bekijken. Daarna zoeken of ik ergens één kan laten (na)maken. Het simpelste zou zijn als het gewoon een kunstof schijfje is maar ik kan mij nog ergens herinneren dat het op een metalen wiel ofwel vast zat of gedrukt.

Vandaag even geïnformeerd bij een drukker, lag op mijn route vandaag. Binnenkort gaan we eens kijken wat de mogelijkheden zijn om de jaarring up to date te krijgen!