Welk uurwerk is een vervanging voor een 8215?

Bestaat er überhaupt een uurwerk dat te vervangen is met de 8215 met de volgende specs:

  • 28800 beats.
  • de wijzers moeten op een manier op het andere uurwerk passen.

Groet,

Kenzo

Ik weet niet wat je precies van plan bent maar voor onder de 200 euro heb je een horloge waar een 8215 in zit als ‘donor’…

Nou dat is t m juist. Ik wil de 8215 vervangen voor een beter uurwerk. Dus ik vroeg me af of er een soort gelijk uurwerk is. Maar dan met betere specs.

Aha! Iets te snel gelezen van mijn kant.

Ik zal het topic met belangstelling volgen.

Mijn Artego 300 heeft ook een 8215 namelijk, upgraden kan nooit kwaad :wink:

Soortgelijk, maar met betere specs?.. die moet je me even uitleggen…

maar… even zonder gekheid… je wilt een 28.800 BPH uurwerk ter vervanging van de huidige 8215… in 28800 is er heel veel… die 8215 is dat een “standaard” 11½’’'werkje?.. weet je de stifthoogte van dat uurwerk?.. hoe zit de wijzerplaat vast?.. pootjes?.. grendels, klemschroeven, suikerbrood?..

Zo… Dit is dus precies de reden dat ik er een vraag over heb gesteld, ik weet er niets vanaf! Het uurwerk is een onaangepaste 8215, dus dat zal wel het ‘‘standaard 11½ werkje’’ zijn. Verder kan ik niet vertellen over hoe de wijzerplaat vast zit…

Zijn er uberhaupt mogelijkheden? Ik had gelezen dat een 8215 niet vervangbaar is voor een 9015, maar zoiets zou wel fantastisch zijn.

Kenzo

Op Watchuseek hebben ze het er over dat de 9015 te dun is maar dat een ETA 2836 wel dicht in de buurt komt:

http://forums.watchuseek.com/f71/hacking-handwinding-replacement-miyota-8215-a-1217794.html

Pooeeeeh… Dat is wel flink aan de prijs zeg… rond de 200 euro.

Hopelijk zijn er andere mogelijkheden! Bedankt voor het zoeken.

Een 8215 voor €79.95 op watch-2-day vandaag. En je krijgt er nog een horloge bij ook :wink:

Candide Schreef:

Op Watchuseek hebben ze het er over dat de 9015 te
dun is maar dat een ETA 2836 wel dicht in de buurt
komt:

http://forums.watchuseek.com/f71/hacking-handwindi
ng-replacement-miyota-8215-a-1217794.html

Te groot wordt wel errug moeilijk, tenzij je inndee kast materiaal gaat verwijderen.

Te dun of klein zou je misschien met n aangepaste spacer ring kunnen ondervangen?

Define “beter uurwerk”. Een 8215 mag dan geen 28.800 beater zijn, en zeker niet sexy, maar wel een van de meer robuuste, en betrouwbare uurwerken die je kunt vinden. En voor een goedkoop automaatje loopt een 8215 redelijk nauwkeurig.

Misschien dat doorsparen voor een horloge waar reeds een 9015 of een mooie ETA 2824 inzit slimmer is?

Inderdaad! Misschien is dat een beter optie! Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken! Bedankt voor jullie input!