Welk uurwerk? Ivm zoeken naar een donoruurwerk

Beste leden,

Hieronder 2 fotos van een oude duiker in mijn bezit. Je ziet dat het goed gebruikt is maar ik vind m mooi dus wil er wel wat moeite in steken: hij loopt heerlijk maar tijdens opwinden komt het grote schoefje steeds een beetje omhoog en draait het mee. Het zit dus niet vast… langs een juwelier gegaan en die zei dat ik beter kon gaan zoeken naar een donoruurwerk omdat het maken best wel veel zou kunnen kosten. Hij dacht dat er een heuer uurwerk in zat, alleen toen niet gevraagd welke… hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Onder de balans staat toch het uurwerknummer?

1 like

Frans uurwerk, kijk es bij die cijfertjes bij de balans?

1 like

Zoiets FE 4611a
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&FE_4611A

“Heuer” :joy:

3 likes

Ik heb er geen verstand van dus ik denk gooi t hierop. Oke wat is de balans?

46 11 of 48 11, 2e cijfer lastig te lezen… dus je hebt gelijk dankje! Nu even kijken waar ik er 1 kan aanschaffen.

1 like

Als de juwelier dacht dat het een Heuer uurwerk was, loont het misschien ook de moeite om een second opinion bij iemand te vragen die verstand heeft van uurwerken. Een donor uurwerk zal mogelijk ook geserviced moeten worden.

1 like

Klopt, zal eens rondvragen. Tips zijn altijd welkom!

1 like

Dank u!

1 like

De Heuer Monnin 844 had een FE4611A.
Omdat de 844 best een mijlpaal in de Heuer geschiedenisheeft gezet werd deze wel het Heuer uurwerk genoemd. Zover zat de man er dus niet naast.
Voor de lezers hier wat historie:

En een plaatje uit eigen werk:

Ik heb van bovenstaande restauratie nog wel eea liggen, PB me maar als je hulp nodig hebt.

2 likes

Nooit geweten of verwacht, weer wat geleerd, dankjewel! :+1:

2 likes