Welk uurwerk?

Hallo,

Ik ben sinds enige tijd in de ban van het mechaniek :wink:

Nu wil ik een nieuwe aankoop doen: een Zeno. Ik twijfel tussen:
Pilot Basic Day-date, met automatisch werk ETA 2836, of
Nostalgia 1868, met handopwinder Unitas 64982-2.

Beiden kan Marley Sayin tegen aantrekkelijk tarief leveren. Wat zouden jullie kiezen, en dan met name qua uurwerk bedoel ik dan?

Groet,

Gerard

Worden dit dagelijkse horloges ?
In dat geval zou ik gaan voor de 2836. Automaat, stopsekonde en dag-datum bij de hand.

Vind persoonlijk het Unitas 6498-2 aparter / minder alledaags, tikt lekker rustig wanneer je ernaar luistert, maar is een handopwinder, geen stopsekonde en geen datum. En moet je dus iedere dag opwinden. Van oorsprong is dit uurwerk een zakhorloge uurwerk.

Bij Sayin is het overigens vertrouwd om te kopen.

Het wordt een dagelijks horloge, inderdaad. Het handopwinden is geen probleem, omdat ik dat toch al gewend ben. Eerlijk gezegd vind ik het wel iets hebben.

Maar ik had hetzelfde gevoel als jij: de ETA is natuurlijk van bewezen kwaliteit en wordt niet voor niets in zoveel horloges gebruikt, maar de zo’n Unitas uurwerk vind ik op de een of andere manier mooier, misschien omdat het zicht op het uurwerk minder wordt belemmerd door die rotor?

Maar zou het kwalitatief nog iets uitmaken?

Volgens mij heeft unitas zich kwalitatief ook zeker wel bewezen. Het zijn twee compleet verschillende horloges dus vind ik het wel moeilijk om daar tussen te kiezen. Ik wil er zelf ook nog een nostalgia bij hebben dus zou ik daar voor gaan.

Mvg Dennis.

Met de kwaliteit van de Unitas zit het zeker wel goed, bedenk dat merken als Panerai en Maurice Lacroix het zelfde uurwerk als basis gebruiken voor hun modellen.

En dat getik … dit uurwerk mag eigenlijk in geen één verzameling ontbreken.

Ruud

Gerard, ik heb de Nostalgia en ben er erg tevreden over. Hoewel, hij ligt nu bij de reparateur want het uurwerk zat los :frowning:

Wat betreft Marely…gewoon doen…prima zaak!! De mijne komt daar ook vandaan maar dat ie kaduuk is is zeker niet aan haar te wijten!

Dank je, Ruud!

Dank je Abe, bedoel ik natuurlijk…

Gerard Schreef:

Dank je Abe, bedoel ik natuurlijk…

Never mind…Ruud en ik worden altijd door elkaar gehaald :smiley: