Welke 2824-2 zou je graag in je collectie willen hebben?

Toen ik een tijdje terug mijn Longines Conquest Heritage kocht, baalde ik er een beetje van dat het horloge ‘maar’ een ETA 2824-2 uurwerk heeft. Achteraf bezien heb ik hier helemaal geen ‘last’ van en geniet ik van de prachtige wijzerplaat, indices en kast.

Dat deed me denken; welk horloge met 2824-2 zouden jullie -misschien wel ondanks het uurwerk- nog wel eens in jullie collectie willen hebben? Zelf zou ik best nog eens een Tudor BB 36 willen hebben.

7 likes

Een Tudor heritage ranger en/of Iwc le petit prince (daar zit trouwens een 2892 in).

1 like

Pelagos two-liner :+1:

Gr, HJR

1 like

Ik weet soms niet of het om Sellita gaat of om de ETA, maar de Squale, Archimede, Glycine en Stowa hebben geloof ik deze ETA aan boord, terwijl de Mühle als het goed is met een Sellita tikt.

Kortom: Ik heb er al vier of vijf. Tel daarbij op de 7t62, 9f quartz, Peseux handwinder, 2492, 7s26, een rits met 6r15’s en een enkele 4r15, een 5606, de DUW3001, PUW381. een Russische 3133 en tot slot een onbekende miyota, en ik kan zeggen dat het me afgezien van decoratie eigenlijk niet boeit. :slight_smile:

Wel kijk ik uit naar het ontvangen van een GMT.

2 likes