Welke achtergond voor je horlogefoto? en waarom?

Heren verzamelaars (en eventueel dames),

Het is altijd leuk om meteen te zien wie een foto heeft geplaatst alleen al door de achtergrond. Nu ben ik benieuwd naar de leukste en de achtergrond van de achtergrond (?) Oftewel de reden waarom iemand voor de desbetreffende achtergrond heeft gekozen. Bij was het simpel ik was foto’s aan het maken terwijl ik een blad aan het lezen was en heb er een blaadje uitgescheurd met het zegel van Geneve wat me wel toepasselijk leek. Het resultaat vond ik leuk en ik ben het blijven gebruiken. Hieronder een voorbeeld met mijn meest recente aanwinst:

ik leg ze altijd op de tuintafel buiten…

Aangezien ik heel veel klassieke raceauto’s fotografeer en de, bij dit onderwerp horende tijdschriften koop, leg ik mijn horloges op een foto die mij aanspreekt. In dit geval mijn Pellikaan Timing met op de achtergrond een Lotus Cortina mk1.

NicoB)-

Ik gebruik naar believen meer of minder relevante achtergronden. Soms slaan ze gewoon nergens op:D Gewoon voor het effect. Belichting is meestal een mengsel van daglicht met kunstlicht.

Tijdens het slopen van een ouwe laptop viel het restant van het toetsenbord me op:

Combinatie van mechanische techniek:

Een Mondaine wandklok samen met een gedeelte van de collectie:

Een oude blikken raket vond ik leuk bij het concept van de Fortis passen: Official Cosmonautes:

Een een Porsche Design op het dashbord van een Toyota is ook geinig:

Meestal neem ik het aanrecht (neutraal grijs) of een wit bord als achtergrond. Achtergronden die niet de aandacht afleiden van het hoofdonderwerp. En ik probeer ook die achtergronden vaag te houden.
Bij de bovenstaande polsfoto was dat allemaal wat lastig, ik moest daar immers met één hand instellen, camera stabiel houden en afdrukken.
Normaliter lukt dat wel, hier echter heb ik een nieuwe Olympus Pen (en dus nog wat onbekend) uitgerust via een verloopringetje met een overjarig f1.8/50 mm objectief van een oude analoge Practica. En dus moet scherpstellen en diafragmeren dan met de hand gebeuren.
Leuk om mee te spelen, dat wel.
De achtergrond hier is trouwens m’n spijkerbroek.

Altijd een witte achtergrond dan is alle focus op het horloge

Vanwege de reden voor de aanschaf en de combinatie met hetgene waarbij ik het horloge draag :wink:

Dat is een erg leuke combi!(tu)

onderaan de pagina

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,329874

zo zullen mijn toekomstige foto’s er wel uitzien, met een artistieke achtergrond

Ik gebruik wat ik op dat moment tegenkom of zie :

Een CD :

Een sjaal van mijn dochter :

Arduinsteen :

Een Ferrari truitje :

De natuur :

Mijn arm en een bloemetje :

Een tas van mijn dochter :

De airco van Motel6 :

achtergrond laat zich raden :slight_smile:

Meestal gewoon zwart of wit, soms reflecterend, soms mat.

Af en toe ga ik me te buiten aan een passend ondergrondje:

en heel af en toe een scène:

Groeten,

Martin

Ik gebruik de achtergrond…

van anderen :+

Koptelefoon van mijn zoon, schemer zonder flits binnen

Grindbox van mijn zoons, donkere ondergrond waardoor het horloge sterk naar voren komt, buitenlicht

Eric

Die Omega is wel heel erg mooi! Wat voor model is het precies?

Voor deze foto een kleurrijke achtergrond:

Mijn SWI ltd. ed. met mijn denim broek als achtergrond, mooi combo met de blauwe wijzers.

Met M&M’s

Sinn im Schnee:

Voor de ‘woensdag’ en de ‘vrijdag’ maak ik 's morgens wel eens even een verse foto.
Dat gebeurt dan tijdens het ontbijt en dat kan je dan zien ook:#

[

Wanneer ik tijd heb wil ik nog wel eens voor een speciale achtergrond kiezen. Dit vind ik ook mijn mooiste en leukste plaatjes.
De Tag Heuer 4000 op een autotijdschrift welke ik bewerkt heb.

Met Lego en G-Shocks kan ik echt een hele dag lol hebben.

En soms trek ik wel eens met de horloges de natuur in.

Ik gebruik soms ook speelgoed of beeldjes.

Maar soms ben ik lui en stop ik de fotos gewoon in een andere foto. Proost!

Ik doe maar wat:+