Welke Apps gebruik jij?

Beste HFers,

In een ander topic zag ik een screenshot van een app waarmee de accuraatheid van een horloge makkelijk gemeten kon worden. Meteen even gedownload, erg leuk.

Nu vroeg ik mij af, welke apps gebruik jij met betrekking op je horloges?

2 likes

WhatsApp. :iphone: Al die monologen die mijn vrienden moeten aanhoren

4 likes

Watchcheck, snapseed, chrono24 en watchbox

1 like

Watchville, al het laatste nieuws en atoomtijd in combinatie met de actuele maanstand.

2 likes

WatchCheck voor het timen en in het verleden Watchville gebruikt voor accurate tijd en nieuws.

1 like

Welke app is dat?

Hebben jullie nog geen Sternglas app ontwikkeld?

2 likes

Ik gebruik voor het timen ‘Atomic clock & watch accuracy tool’.

Maar misschien heb je die net gedownload?

Eigenlijk alleen Chrono24 om prijzen e.d. te checken. De rest vd blogs bezoek ik via de browser. Zie niet echt de meerwaarde in van meeste apps en voor je het weet ga je akkoord met allerlei (aanvullende) voorwaarden die je op een website niet aantreft.

2 likes

Is deze er ook voor de iPhone? Kan hem namelijk niet vinden in de Appstore.

Zijn redelijk veel apps, ook van merken zelf en ook naslagwerken. Als je wil kan je nog de zoek functie gebruiken “horloge apps” komen er zeker enkele naar boven.

Zelf gebruik ik er twee;
Chrono24
Watchville

De Android Calculator: “nog x jaar verwijderd van mijn eerste GS”
:roll_eyes:

4 likes

Ik gebruik Twixt timer, een geinige app voor iOS die op basis van foto’s die je van je horloge neemt, redelijk accuraat de nauwkeurigheid meet.

Jup, hier ook Watchville

Snapseed, Chrono24 en Thurst.

Watch recon
The Watch quote

Bovendien prop je je mobieltje vol, waardoor ie trager minder goed kan gaan werken. Vooral op de wat oudere smartphones.

Dat weet ik niet. Android hier.

Exactly! Ik doe ondertussen al weer 3,5 jaar met de iPhone SE. Doet het nog steeds prima. Het geld wat ik hierdoor bespaar kan ik weer in het horlogepotje doen :sweat_smile:

1 like

Ik gebruik n oud toestel uit 2017, omdat dat nog n klein toestel Is wat ik comfortabel in mn broekzak kan stoppen. Ik denk dat je de s.e ook langer gebruikt vanwege t formaat?

Tot op heden nog geen prettige compacte vervanger kunnen vinden.