Welke band op de Ocean Vintage Red?

Hallo medeforum leden,

Ik hoop deze week de Steinhart Ocean Vintage Red van Dreski te mogen ontvangen, een geweldige klok wat mij betreft. Ik zou deze echter ook ter afwisseling eens willen voorzien van een leren band. Nu weet ik dat duikers gewoon een stalen band moeten hebben (volgens velen), maar ik vind persoonlijk dat een leren band een dergelijk horloge een totaal andere uitstraling geeft. Dus gooi ik het even in de groep: wat vinden jullie, welk type leren band zou nou goed passen bij de Steinhart Ocean Vintage Red?

Hier even wat van het net geplukt:

Ik heb voor mijn Glycine Lagunare ook een aantal verschillende leren banden, elke band geeft het horloge weer een totaal andere uitstraling: zwart met rood stiksel, tan leer met wit stiksel en zwart leer met wit stiksel.

Dus laat wat van je horen! Alvast bedankt voor alle hulp die mijn keuze waarschijnlijk alleen maar moeilijker maakt…:~

Eric

Hahaha hij gaat morgen op de post en nu al aan het hunten voor bandjes? Ik vind zelf bruin leer met een crocoprint wel mooi staan. Volgens mij past er veel op. Zwart leer met rode stiksels is ook mooi. Nou ja ik zie het resultaat wel. :wink:

Ik heb toevallig nog een nieuwe zwartleren band (24mm)met rode stiksels in de aanbieding.

lone ryder Schreef:

Ik heb toevallig nog een nieuwe zwartleren band
(24mm)met rode stiksels in de aanbieding.

Die gaat nie passen. Lugmaat is 22mm

Vind de middelste foto met de bruine croco met het witte stiksel wel gedistingeerd.

Met rood stiksel ? nee…
Vind dat je de rode tekst op de plaat niet moet “terughalen” in de band.
Juist mooi zo.

Onderste band ronduit afschuwelijk.

Maar inderdaad. Vele mogelijkheden.

Jammer. Hij past heel mooi op mijn Invicta. De reden dat ik et nie doe
is dat ik leder op de blote huid niet fris vind.
Ennuuh…Iedereen heeft recht op een afwijking.:smiley:

Grtz,

L.R.

Dat was ook mijn “eerste” keus, dan wordt de vraag alleen welke kleur bruin, mokka?

Eric

Nee, gewoon bij benadering dat bruin. ( donkerbruin )

Mokka te flets denk ik.

Voorspel…:)o

Zo een classy duiker vind ik met staal stoer en dressy (mijn persoonlijke voorkeur), met rubber sportief en met leer weer dressy. Dit model vind ik vanwege 't classy gehalte ook met leer kunnen, ondanks dat het een duiker is.

Bruin geeft em een klassieke vintage uitstraling. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan voor die eerste. Mooi dat de witte elementen terugkomen in de band.
Er de rode letters zou ik ook niet terug laten komen in de band.

licht bruine reptiel (Aligator of krok) met passende stiksel, anders wordt het zo snel bont. Er gebeurt al genoeg op de wijzerplaat IMHO. Ik vind contrasterend stiksels leuk voor een Flieger/Pilot.