Welke band? --> Orient Black Ray Raven

Beste leden,

Er is een Orient Black Ray Raven in de collectie gekomen. Er zit een originele zwart stalen band omheen die ik graag wil wisselen. Heeft iemand een idee welke band hier leuk bij zou staan?

Het gaat om dit horloge (foto van het web):

Met vriendelijke groet,

SwissJaguar

1 like

Groene zulu met zwarte accenten?

12 likes

Als je hem uberhaupt van die band af zou halen ( wat ik nooit zou doen) zou ik hem op een groene, of khaki gekleurde nato gooien, of een leren strap zou ook nog kunnen.

ps er is ook al een raven 2, zonder die lelijke misplaatste resetknop :laughing:

3 likes

Waarom zou jij hem niet van de band af halen?

Heeft een beetje een militaire look, ziet er niet verkeerd uit! Bedankt voor de suggestie!

1 like

Omdat de standaardband er het mooiste bij past, vind ik.
Die nato’s zijn ook wel aardig hoor, vergis me niet, alleen zou ik hem er op laten zitten, scheelt je ook weer wat krasjes tijdens de bandenwissel. Ik kan me voorstellen dat die coating redelijk snel krast.

Zelf vind ik deze combinatie wel erg mooi

2 likes

Dat staat wel, alleen is dit de versie met ijzeren kast, daar staat zo’n band wel om. Maar het gaat om het horloge met de volledig zwarte kast, daarom vind ik het ook zo lastig om een bijpassende leren band te vinden.

In het echt ziet de kast er veel donkerder uit dan op de foto.

Ik ken hem, ik heb hem namelijk zelf ook (de eerste versie met de tweede knop op 2 uur) :wink:
Een groene canvas strap is ook leuk, maar bruin leder draag ik er zelf ook wel vaak op.

Alright, als bruin er mooi op staat is dat zeker het overwegen waard, zelf dacht ik ook al aan zoiets als een nubuck leather strap. Mooi dat bruin dus wel kan!

Zoiets is ook wel mooi denk ik, ander horloge maar zelfde kleur kast.

1 like

Echt wel een super toffe en stoere combinatie!! :sunglasses:

1 like

Opzich zit er niet heel veel kleur in het horloge dus eigenlijk kunnen alle kleuren leer er best op. Als je heel precies bent moet je voor een band gaan met zwarte of rode stiksels (en natuurlijk een zwarte gesp).

ik had een Ray uit de eerste generatie op een 100 meter waterbestendige band van Hirsch

1 like

De black Ray Raven is wat mij betreft een allesvreter als het om banden gaat.
Zelfs een pimpelpaarse nato zou nog kunnen :grin:

Ik zou gaan voor die groene nato band, staat veel straker met die zwarte kast. Mooi horloge btw!

1 like