Welke band past het best?

Hallo allen,

een tijdje geleden had ik hier al even gevraagd welke van mijn horloges de (algemene) voorkeur had, mijn Citizen of mijn Seiko en die was heel erg duidelijk in het voordeel van de Citizen beslecht.

Nu een ander vraagje: op dit ogenblik heb ik aan die seiko een (originele) metalenband. Niks mis mee, heel degelijke band.
Maar ik mis een beetje contrast. Ik kan er ook de zwarte kunststofband aanzetten zoals rechts.

Welke combinatie vinden jullie het mooist?

Ik hoor het graag

Ik heb een stalen bandenfetish, dus links. Maar met wisselen is ook niks mis. Dus rechts.

Staal!

De rubberen band heeft inderdaad meer contrast wat ik ook mooier vind.
Maar zo’n zigzagband is weer totaal niet mijn smaak, dus toch staal. :grin:

Er is trouwens nog veel meer te kiezen:

Succes met kiezen!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb dezelfde Citizen gehad met de stalen band. Deze is erg prettig door de eenvoudig verstelbare sluiting die ook als duikersextentie fungeert, op Engelstalige fora wordt dit een z.g.n. ‘ratcheting clasp’ genoemd.

Als je twijfelt over de band, en in de toekomst graag wilt wisselen is dit horloge i.v.m. de 23 mm bandbreedte mischien niet de beste keuze.

Groeten,

Stefan

ik heb al zo’n oranje maar die vind ik iets té.
Ik zou liever ook een zwarte 'niet-zigzag’hebben, maar ik weet niet welke andere banden perfect passen.
Er zijn nog een hoop andere promaster dive marine modellen, maar ik weet niet of de bandjes onderling uitwisselbaar zijn.

dit is een mooie band, maar geen idee of ie zou passen…

Het leuke van banden is dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Ik zou voor een paar leuke kleuren gaan en deze afwisselen.

staal

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb er een mooie hirsh voor gehad van 22, maar in bepaalde gevallen sprong die er toch uit. Het aanbod van 23 is helaas vrij klein.

Kan ik ook geen zinnig woord over te zeggen, ik zou denk ik proberen een universele 23 mm rubber band te vinden. Ze zijn niet dik gezaaid, maar ze bestaan wel, kijk eens op ebay ofzo.

http://www.ebay.nl/itm/LUMINOX-EVO-23mm-Watch-Strap-BLACK-RUBBER-Solid-Stainless-Buckle-LOGO-UK-SELLER-/141982568865?hash=item210ed211a1:g:svoAAOSwaZdXIQ9k

(heel erg fraai vind ik deze ook niet overigens)

De stalen band op deze Citizen is erg fijn en comfortabel door de ratcheting clasp waardoor je de band gedurende de dag kunt aanpassen aan het gevoel op dat moment zou eigenlijk op iedere metalen band moeten zitten

Die stalen band van die excalibur is echt van goede kwaliteit! Maar de rubberen band is misschien lekker voor in de zomer. Ik zou ze allebei willen ter afwisseling.

Afwisselen :thumbsup: