Welke band voor mijn Zenith?

Zouden jullie mij willen helpen bij de keuze voor een nieuwe leren band voor m’n Zenith El Primero Espada? Alle banden zijn van het merk Rios en van alligatorleer, hebben de maatvoering 20-16 en hebben dezelfde dikte. Het gaat alleen om de kleur. Ik moet er één kiezen, maar ik twijfel. Stem op je favoriet! Ik ben je bij voorbaat dankbaar!

Het horloge:

De potentiële banden:

  • Zwart
  • Blauw
  • Donkerbruin
  • Lichtbruin
  • Cognac
  • Bruinrood

0 stemmers

De sluiting op de band op de foto’s zal vervangen worden door de Zenith roségouden gesp.

2 likes

Is het nou bruinrood of roodbruin? :thinking: Maaarrr… die dus!

1 like

Ik mis rubber. Tropic style.

Ik vind het moeilijk om een inschatting te maken zonder de band naast de kast te zien, dus ik kan je helaas niet helpen. Desalniettemin wilde ik laten weten dat ik dit echt een geweldig horloge vind! Dynamische wijzerplaat, mooie combinatie met de blauwe secondewijzer en echt een geweldige afwerking! Geniet ervan :grinning: :muscle:

2 likes

Die komt er ook nog, maar eerst een goede leren band, want de originele band is op één of andere manier smaller geworden, waardoor je de lug pins ziet. Ook is die band te dun voor mijn smaak.

1 like

Lekker bij donkerbruin houden, wat mij betreft de enige juiste keuze voor dit horloge :+1:

2 likes

100% eens met de post hierboven :point_up_2:

2 likes

Deze dus?

Ja, absoluut! Dit vind ik een erg mooie:

1 like

Absoluut erg mooi, maar wel héél dun met 2 mm.

6 mm dik?

Of 3,5 mm dik?

  • 6 mm dik
  • 3,5 mm dik

0 stemmers

Rosé!

1 like

Heb jij €11040 te leen voor me? :joy: Het gaat hier nu specifiek om een lederen band, 20-16. :wink:

2 likes

Sure, PB maar ff. :+1:

2 likes

Ik ben zelf niet zo’n fan van padded banden op nette horloges, maar als dat wel jouw voorkeur heeft dan is die niet geschikt inderdaad. Naar mijn mening zijn er wel mooiere alligator banden te koop dan die van Rios, maar die zijn vaak ook wat duurder. Ik denk dat Camille Fournet een hele mooie optie is.

1 like

Ik snap je punt, maar deze Zenith is geen pure dresser met z’n 100 meter waterdichtheid en schroefkroon.

Kijk trouwens ook even bij Kaufmann. Die hebben prima alligator banden en veel sale de laatste tijd. Rond de 50 procent korting op alligator.

1 like

Dankjewel voor de tips! :+1:

Doe lekker zomers, rosé gesp erop en klaar :ok_hand:

1 like


Camille Fournet. :ok_hand:

:heart_eyes:

1 like