Welke batterij in een ESA9162?

Wie weet welk type batterij er in een ESA9162 moet? Dit uurwerk werd gebruikt in Omega (bekend als de f300, cal.1250 en 1255) Certina f300, Movado (Zenith cal. 50.0 ) Longines (Ultronic), IWC en anderen.

Maakt het aantal volt nog uit? Wat kan er fout gaan met het uurwerk als het type niet helemaal overeenkomt?

Alvast bedankt.

Hoi Jürgen,

In een vorig topic, over accutron kunst, werd een link naar een pagina over de werking van de stemvork gepost door Freddy.
http://www.uurwerkreparatie.nl/NLaccutron.html

Hier staat ook info over de batterij.

Groeten,

Martin

In mijn Flume staat alleen 1,35 V diameter 11,60 hoogte 3,60
Het keek toen zeker nog niet zo nauw
Zonder gekheid: oorspronkelijk werden er kwik batterijen aangegeven van het type 343. Die worden niet meer gemaakt, zodat je nu een vervangende soort moet kiezen.
Volgens mijn informatie is de juiste batterij nu type 344 = SR1136SW = RENATA 386

Overigens zijn de moderne batterijen bij mijn weten allemaal 1,5/1,55 V wat echter volgens de opgaven niet schaadt

Hier is een oude lijst van Varta uit 2000, daar vind je al een aantal kalibers
http://trade-info.varta.com/salesmaterial/files/00593_VD_UZ_Bestueck14.pdf

Dank je. Ik zal eens kijken of ik een 334 heb, anders zal ik hem moeten bestellen.

Kijk uit je hebt je vertypt het is 344

Ik zie net, dat Renata 386 (high drain 130 mAh) iets andere specificaties heeft dan de 344 (Low drain 105 mAh)

386 is gelijk aan de 1136W en de 344 is gelijk aan de 1136Sw
Eerste wordt voornamelijk in horloges met verlichting, wekkers en rekenmachines gebruikt, laatste zit meestal in horloges.

Ik heb er nu een 386 inzitten en die doet het prima. Maakt het wat uit of het mAh verschilt? Of heeft dit alleen met de levensduur te maken?

Verder past de batterij prima.

Op het gebied van dit soort horloges ben ik een echte nono.

Geeft iets meer energie af geloof ik.
Als het anderom was geweest zou de batterij iets korter meegaan.
Nu maakt het niet veel uit (denk ik)

cmejewellery Schreef:

Geeft iets meer energie af geloof ik.
Als het anderom was geweest zou de batterij iets
korter meegaan.
Nu maakt het niet veel uit (denk ik)

Dan laat ik hem er maar in zitten en hopen dat het goed gaat.