Ik had het plan opgevat om bij 2 horloges de batterij te vervangen. Dat doe ik vaker, dus geen probleem.
Normaliter noteer ik het type en laat ik het batterijtje er inzitten totdat ik het ga vervangen.
Normaliter dus. In dit geval heb ik beide batterijtjes er uit gehaald en aan de kant gelegd. Vervolgens kwam er iets tussen en heb ik het spul opgeruimd.
En daarna is het misgegaan. Een van mijn huisgenoten kwam de batterijtjes tegen en heeft deze, milieubewust als ze is, in de bak met lege batterijen op haar werk gegooid.
Stom, Stom, Stom.
Ik heb nu dus twee horloges liggen waarvan ik geen idee heb welke batterij er in moet.
Wie o Wie heeft een idee hoe ik hier achter kan komen?
Onderstaand een paar afbeeldingen van de horloges:
Het eerste horloge is een herenhorloge van Wenger/Swiss Military. (7217x)
Dank voor de reacties.
De 397 voor de Wenger zou heel goed kunnen. Ik had in mijn hoofd 396 zitten, ik heb al begrepen dat deze vergelijkbaar zijn.
Ik ga ze bestellen en proberen.
Goed. Batterijen dus besteld en zojuist in de horloges geplaatst .
Het Prisma horloge loopt weer en punten gescoord bij mijn dochter.
De Wenger doet echter helemaal niets.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik heb dit horloge al een tijdje en ook al eerder zonder problemen de batterij vervangen, maar nu …
Ideeën en suggesties zijn welkom
Links van de batterij ziet ie er nogal krokant uit, ik denk dat het uurwerk overleden is door vocht of batterij lekkage. Is een (deels) plastic uurwerk, ik denk dat je op zoek moet naar een andere. Zal niet duur zijn, is een klein formaat dames horloge uurwerk.
Heren, dank voor de snelle reactie.
Wel enigszins verbaasd over de prijs van het uurwerk.
Op zich ben ik niet van het sleutelen, maar wellicht moet ik hier maar een projectje van maken.