Ik ben de gelukkige eigenaar van een Omega Seamaster Diver 300M Co‑Axial Master Chronometer 42mm en van een Omega Speedmaster Moonwatch Professional Co‑Axial Master Chronometer Chronograph 42mm.
Ik heb beide horloges nieuw gekocht met een stalen band.
Ik denk erover om een Bergeon 6825 bandaanzettang aan te schaffen om op een eenvoudige en snelle manier de stalen banden van beide horloges los te kunnen maken en ook weer er op te kunnen zetten. Ik wil mijn horloges namelijk afwisselend ook met leren banden gaan dragen (niet zo’n stress dat de stalen banden dan kunnen beschadigen bij het dragen).
Via zoeken op internet kan ik twee modellen vinden.
Nl. de 6825 (met brede vorken; 1.30 mm 0.33 mm, diameter vork Ø1.65 mm) en de 6825-PF (met fijne vorken; 1.10 mm 0.23 mm, diameter vork Ø1.40 mm).
Ik kom ook nog een derde variant op internet tegen, nl. de 6825-VAR (via website Bergeon 6825-VAR watch band tool / spring bar plier - watch tool). Maar deze wordt niet herkend door Bergeon Zwitserland, die ik naar dit model heb gevraagd.
De 6825-VAR zou een model zijn, waarbij én de brede én de fijne vorken te gebruiken zijn. Volgens HobbyKlok, die ik ook heb benaderd, kan dit niet, omdat de brede en fijne vorken niet uitwisselbaar zijn bij gebruik van de Bergeon 6825 i.v.m. de verschillende diameters van de brede en fijne vorken.
Ik heb Bergeon Zwitserland gemaild met de vraag welk model van de Bergeon 6825 gebruikt kan worden i.c.m. mijn Seamaster en Speedmaster. Krijg echter een nietszeggende e-mail retour. AD’s van Omega (Schaap & Citroen, van Baal) kunnen mij ook niet duidelijkheid verschaffen. Daarom deze post.
Zijn er misschien forumleden, die mij kunnen zeggen welk model van de 6825 geschikt is voor mijn Omega’s? Ik wil de originele versie van de 6825 aanschaffen. Dus geen Chinese troep o.i.d. Daar zijn mijn horloges te kostbaar voor. Weet iemand een betrouwbare verkoper via internet?
Zie wel dat de prijs van de 6825 in de afgelopen jaren flink is gestegen t.o.v. de prijs in draadjes op dit forum van ongeveer 2016/2017. Dat neem ik dan maar voor lief.
Je hebt sowieso fijne vorkjes nodig voor een stalen band maar persoonlijk zou ik voor de Bergeon 7825 gaan die werkt echt een stuk fijner dan de 6825
Maar je kunt deze ook prima wisselen met een Bergeon 6767 of 7767
Ik heb ook een seamaster en gebruik de 7825. Echt een aanrader. Die beweegt beter dan een 6825. Jah ze zijn duur, maar als je je lugs kras vrij wil houden. Is dat het geld echt wel waard. Ik heb hem van Amazon
Dank voor jullie reacties en advies. Ik ga kijken voor de 7825. Ik las inmiddels ook ergens dat het met de 7825 makkelijker werken is dan met de 6825 als de stalen band bij de vouwsluiting niet losgemaakt wordt.
Ik neem aan dat de fijne vorkjes van 1.0mm ook goed werken bij de Speedmaster?
Opnieuw bedankt voor jullie reacties. Ik ga de 7825 bestellen.
Ik heb nog één vraag. Ik zie op internet, dat op sommige afbeeldingen van de 7825 “Bergeon 7825” en daaronder “Swiss made” af te lezen is. Maar ik zie ook staan “Bergeon” en “Swiss made”. Zijn beide originele Bergeons of alleen degene met vermelding “Bergeon 7825”. Ik wil graag de originele 7825 aanschaffen. Overigens de prijzen verschillen nauwelijks van elkaar.
De 7825 bekeken op de website van Cousinsuk. Ik heb ook nog enkele andere zaken nodig. Ook allemaal te vinden op hun website. En de prijzen lijken heel redelijk. Natuurlijk komt er o.a. nog 21% BTW bij en verzendkosten.
Kom een link tegen naar Trustpilot over Cousinsuk: https://www.trustpilot.com/review/www.cousinsuk.com?page=2
Dat ziet er niet best uit. Blijkt een groothandel te zijn en geen webshop. Hoe zijn de ervaringen van leden van dit forum met Cousinsuk?
Cousins is inderdaad een groothandel maar kun je gerust bestellen ook als particulier, heb nog nooit echt problemen gehad en velen horlogeforum leden met mij bestellen daar regelmatig wat, is gewoon een betrouwbaar adres.
Tuurlijk zal er sinds de Brexit wel eens wat mis zijn gegaan met pakjes en douane dat het erg lang duurt, heb ook wel eens gehad dat het weken duurde dat het pakket bij de douane lag maar daar kunnen hun natuurlijk weinig aan doen
Dank weer voor jullie reacties.
Heb ook verwijzing naar topic gelezen. Heel nuttig. Ik kom met alles wat ik wil bestellen boven de € 150 uit en ik begrijp dat Cousinsuk dan geen BTW in rekening brengt. Dus ga ik de spullen die ik wil aanschaffen maar verdelen over meerdere bestellingen. Inmiddels een account aangemaakt bij Cousinsuk. Ga eerst de Bergeon 7825 bestellen. In een volgende bestelling de andere zaken.
Goed dat je het zo mooi uitzoekt. Voel me nu een barbaar omdat ik gewoon elke keer dat (toffe) ding van Ruud en Jan gebruik (dumet springbartool) op mijn Seamaster.
Dag Pim,
Ik kies voor de “veilige weg”. Dus een kwaliteitsproduct. Dan kom je uit bij het merk Bergeon. En mijn keuze is natuurlijk ook voor een belangrijk deel gebaseerd op praktijkervaringen van leden op dit forum.
Ik ben altijd al een groot fan van Omega horloges geweest. Lange tijd waren de omstandigheden zodanig dat ik er alleen maar van kon dromen. Tot ongeveer anderhalf jaar geleden de mogelijkheid er wel was om de Seamaster en Speedmaster aan te schaffen. En ik ben er heel blij mee. Draag ze elke dag om en om. Bij slecht weer wat vaker de Seamaster.
Ik vind beide horloges schitterend en kijk er elke dag (echt waar) met bewondering naar. Ik wil ze graag zo mooi mogelijk houden, draag ze wel elke dag, en daarom kies ik dus voor de Bergeon 7825.
De dumet spring bar tool ken ik verder niet.
Hoi @JJO hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de 7825. Ik wil ook banden gaan wisselen op m’n incoming speedmaster. Nu andere tools diende kan aanbevelen en heb je nog tips voor de beginnende bandenwisselaar?
ik heb een Bergeo 6767 met een fijne tip voor bracelets en een grotere tip voor banden, werkt prima, die normale pin heb ik eruit gehaald, wat je daar mee zou moeten