Welke Breitling

Zoals in een erder topic stond aangegeven ben ik van plan een Breitling aan te schaffen. Nu heeft mijn vriendin een boekje van Breitling onder ogen gekregen.
Zij heeft daar enkele modellen uitgekozen die zijzelf mooi vindt.

Wat vinden jullie het “voordeel/nadeel” van het ene type tov het andere type, en welke zouden jullie kiezen?

Navitimer (typenummer in gids 401)
Navitimer Cosmonaute (typenummer in gids: 418)
Navitimer Montbrillant (typenummer in gids 425)
B2 (typenummer in gids 545)
Chrono Avenger (typenummers in gids 558 + 563 +568)
Chrono Superocean (typenummer in gids 575)
Chrono Colt (typenummer in gids 592)

Misschien hebben jullie zelf types van Breitling, die jullie zouden aanraden, die ik ben vergeten?

Groet,

Carlo

401 is gewoon goed (tu) , mijn nadeel is niet waterdicht
418 is ook prima als je graag een 24uurs klokje wilt, mijn nadeel niet waterdicht en ik zou dan denk voor de 401 gaan ik vind deze een beetje druk.
425ik vind ze mooi, nadeel geen sapphire glas, en maar 38mm en niet waterdicht
545 is niet echt mijn smaak.
558 en 563, mooi klokjes
568 nadeel quartz
575 niet verkeerd
592 quartz

zelf heb ik een :

Er is maar 1 echte Breitling, en dat is de Navitimer. Tijdloos, mooi en correct. Keuze is voor mij eenvoudig.

Ik houd zelf meer van vintage, van Breitling kan ik dan de Top-Time of Premier aanraden. :slight_smile:



persoonlijke favoriet is mijn Navitimer oud model 40mm staal met parelrand en AOPA logo.
de vintage co-pilot en sommige top time uitvoeringen vind ik ook mooie modellen,

Dank voor de reacties/tips. Wat is de functie van quartz en sapphire glas?

Seamaster, heb jij de Chronomat Evolution?

quartz, een uurwerk met een batterij ipv mechanisch
sapphire glas kras bijna niet.

ik heb een super avenger

Beste Carlo,
Als je niet weet wat quartz en sapphire glas is, is het niet dan niet verstandiger om je eerst een beetje in de techniek van horloges te verdiepen.
Is nooit weg wat basiskennis,voordat je jouw geld uitgeef aan een dure Breitling.
Het is maar een tip hoor en geen kritiek ik weet niet hoe andere Forumleden daar over denken.

Groet Peter

Hallo 2006. Dank voor je reactie. Ik zit hier op het forum om mij te oriënteren, om begin 2007 een Breitling aan te schaffen. Ik lees hier eea, en als ik iets niet weet, vraag ik wat het is.
Niet iedereen wordt als “kenner” geboren :wink:

Gewoon de minst opzichtige…een Navitimer.

Peter, zelf een Navitimer:-)

Een groot gedeelte van de keuze is ook afhankelijk hoe groot je pols is. Ik had er zelf een paar op het oog (ik bedoel, ik wilde er 1 uitkiezen), maar uiteindelijk is het een TagHeuer geworden. Ik heb zelf de Navitimer en Chrone SuperOcean omgehad. Navitimer is tijdloos, maar wel ineens klein vergeleken met bijv de SuperOcean.
M.a.w. ga eens naar een juwelier die Breitling kan leveren, en pas er een aantal, zodat je je keuze kunt beperken.

Hallo Carlo, ik ben ook geen Einstein hoor op horlogegebied maar je vraag ging eigenlijk over basis onderwerpen vandaar. Ik wil je nog op een paar dingetjes attent maken:
Een duur horloge heeft om de +/- 6 jaar onderhoud nodig kan je rond de 400 euro gaan kosten (automaat) afhankelijk van het model.
Let op de waterdichtheid wat ga je ermee doen ? b.v. 30 meter waterdicht betekend niet dat je ermee kan zwemmen er zijn er nog genoeg die dat wel denken.
Let op wat voor uurwerk erin zit bij sommige uurwerken mag je datum niet verstellen tussen een bepaalde tijd (automaat).
Misshien zijn er nog Forumleden die nog meer tips voor je hebben.
Groet Peter

Het beste in mijn ogen is om te gaan passen bij een Breitlingdealer je zal zien dat als je het beoogde horloge om je pols doet de één gewoon beter cq meer aanspreekt dan de ander. Bij mij is dit al verschillende keren gebeurt dat ik een mooi horloge zag en hem om mijn pols deed dat de klik er niet was dit kan ik ook niet uitleggen het is gewoon het gevoel wat ik erbij heb. Vooral niet te snel willen kopen !
En zeg nou zelf wat is er vaak leuker het horloge kopen of de voorpret !
Zelf heb ik er twee waarvan mijn Navitimer Fighters veruit de favoriet is.

Hallo Peter,

Dank je voor deze tips. Hier kan ik iig wat mee, en ook ik dacht dat je dus WEL kon zwemmen wanneer er gesproken wordt van “waterdicht tot 30 meter”.
Ook die kosten is een goede tip, zeker iets om rekening mee te houden. AL hoop ik wel dat deze info mij verschaft wordt wanneer ik tot de koop overga…

Dank en groet,

Carlo

Dat is ook een goede, waar ik wel rekening mee heb gehouden…ik heb zelf normale polsen, dus wil niet met een té dik horloge lopen. Ik heb de Navitimer ooit gepast, en die zat eigenlijk als gegoten. Dit horloge heeft nog steeds mijn voorkeur.

Dat ik ook een mooie klok in ieder geval veel s6 met je keuze en laat de keuze die je gemaakt heb weten.

als je dan toch voor een breitling gaat doe dan een navitimer

Ik vind de Breitling Navitimer Olympus wel een heeeeel gaaf ding:

die geeft alles aan

  • dag
  • datum
  • maand
  • moonphase
  • tijd
  • tijd in 24 hr.

een topding!

alleen met een waarde tussen de 4.500 en 10.00 euro dacht ik