Welke Breitling

Uhhhhh
Reflexie klopt niet??
Daar ben ik nu bang voor, ik ben bang een nepper te kopen

Terecht. De Steelfish is een hoop nagemaakt.
Zo hoort het:

3 likes

Pracht horloge, ik zie wel dat de camera beter is dan die van chrono24

Is een B-1 wat, vind dat ook een mooie klok.
Maar ben bang dat ik zonder jullie adviezen weer voor niks rij of een kat in de zak koop.

Met 1000 euro kom je er gewoon niet. Punt, helaas. :expressionless:

1 like

Misschien eens kijken voor een Tag Heuer? Als je echt rond de 1000 euro tweedehands wil mikken

Mijn Superocean 42 mm respectievelijk Superocean Heritage 46 mm. Volgens mij bestaat de 44 mm nog niet zo lang, zeker niet al in 2006. En voor 1.000 ga je die ook niet vinden vrees ik.

1 like

En zoiets dan voor rond de €1400


Of vinden jullie dat geen echte Breitling

Ik zou eerst even goed nadenken of je een Breitling wil

  • Omdat je het model fantastisch vindt
  • Omdat er Breitling op staat

Wil niet lullig klinken maar er is zo veel moois op de markt voor 1000 euro, zou zonde zijn om een versleten Breitling uit 1998 te kopen ipv bijvoorbeeld een Oris Aquis 2018

Wat ik zou doen is het budget tot 2000 euro verhogen zodat je echt een ruimer assortiment hebt om uit te kiezen

5 likes

Exer, hele valide vragen…
Ik wil gewoon een Breitling kan het niet anders zeggen, niet alle types maar wel veel
Heb geprobeerd iets anders te zoeken… maar dat lukt niet​:grimacing::grimacing::grimacing:
Wil gewoon een Breitling…sorry

1 like

Snap het ergens wel hoor, is ook een zeer typerende stijl.
Deze komt er ook ooit wel eens bij mij denk ik :slight_smile:

3 likes

Prachtig Exer
Maar voor nu te ver weg en niet het type dat ik zoek

Wil toch voor de B1 A68062 kijken denk kk

Blauwe gedeelte al gezien? Staat ook nog een mooie SOH maar die is een stukje duurder

1 like

Zeer complex kwarts-uurwerk; servicebeurt kan eigenlijk alleen maar bij Breitling zelf. Heb daar een jaartje gewerkt en HEEL veel B-1’s gedaan. Was er toevallig handig mee, en dat heb ik geweten. :smirk:

Er moeten 11 (!) Breitling-specifieke pakkingen worden vervangen, de hoogtelucht van het raderwerk is af-fabriek bijna altijd te ruim - dan moeten de “jewels” een of twee honderdsten ingeperst worden, de piezo-kristal in het deksel is bijna altijd beschadigd en moet - flinke klus - verwijderd en vervangen worden, E-block moet worden doorgemeten/uitgelezen op fouten, je bent honderden euro’s verder met een grote servicebeurt. En ze gaan ook gewoon echt stuk als je dat niet doet.

Kijk, ik heb net een 11 jaar oude BMW gekocht. Ik moet daar nu even voor bloeden qua achterstallig onderhoud en een paar km-stand gerelateerde kwaaltjes. Maar daar heb ik budget voor. Hou daar bij een A-merk horloge ook echt rekening mee.

6 likes

Mooi verwoord,
heb ook een aantal filmpjes van de quartz-service bij Breitling bekeken,
ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit!

1 like

Ook nog 's wat - als je bij een Aerospace het deksel op de verkeerde manier - 180 graden gedraaid - opdrukt… Is je hele display aan gort. 1 keer meegemaakt. Bestraffend woordje van de werkplaatschef, nieuwe uit de la vissen, werkgever betaalt de afschrijving. Maarre… Let even op als je zelf de batterij daarvan doet… :sweat_smile:

5 likes

Precies of ze dat ding expres zo fragiel mogelijk hebben gemaakt

1 like

Hat voelt ook al aan alsof 't niks is. :smile:

1 like

Sorry… mocht 20uur niks meer posten van HF

En toch vind ik hem prachtig
Moet ik ergens op letten bij een B1
Ga morgen waarschijnlijk bij 1 kijken

:man_facepalming:
Succes.

2 likes

Servicegeschiedenis! Koop er geen zonder servicehistorie.

1 like